L'Avinent Manresa fa història en la 92a Jean Bouin

El club manresà aconsegueix dues victòries absolutes i tres de promoció en la popular cursa barcelonina

Publicat el 22 de novembre de 2015 a les 17:19
Actualitzat el 22 de novembre de 2015 a les 17:24

Alba Gallardo i Meritxell Soler, les dues victòries absolutes de l'Avinent a Barcelona. Foto: CAM


Les atletes de l'Avinent Manresa han fet història aquest diumenge en la 92a Jean Bouin, en aconseguir un doblet de victòries de prestigi en la prova disputada a Barcelona.

En les proves de 10.000 i 5.000 metres femení que s'han disputat paral·lelament als principals carrers de Barcelona, amb una participació de més de 9.000 atletes, s'han viscut victòries de dues atletes de l'Avinent Manresa.

En la de 5.000 metres, la manresana Alba Gallardo s'ha imposat amb autoritat amb un temps de 17'47" (mmp), avantatjant en gairebé un minut la segona classificada, Elena López (18'40"). La tercera posició l'ha ocupat l'atleta Fàtima Aouaj amb 19'17".

En la de 10.000 metres, la joanenca Meritxell Soler, que sortia amb l'objectiu de guanyar, s'ha trobat en Beatriz Antolín (ADA Calvià), una de les millors migfondistes estatals de la darrera dècada, en la seva principal opositora al triomf. Soler s'ha imposat finalment amb un excel·lent crono de 36'12". Antolín ha estat segona amb 37'19". El tercer esglaó del podi ha estat per Angèlica Esparza (CA Montornés) amb 37'40".

A més d'aquests dos triomfs, la representació manresana ha aconseguit tres victòries i un podi més en les categories de promoció. El fruitosenc Miquel Riera s'ha imposat amb molta claretat en la cursa infantil. En la prova júnior, la manresana Najwa Chouati ha hagut de lluitar fins el darrer metre de cursa per imposar-se a Alèxia Hartmann (FCB), que ha arribat a menys d'un segon de la manresana. En la cursa cadet, l'atleta Bethelem Manzano ha ocupat una brillant tercera posició. I en la prova juvenil, l'atleta berguedà Toni Baños (Avinent Manresa) ha estat 5è.

Cal destacar l'actuació dels corredors de l'Avinent Manresa en la cursa de 10 quilòmetres, amb Manel Deli (43è amb 34'19"), Guillem Simonet (90è amb 35'52"), Marius Terrè (92è amb 35'54"), Arnau Lopez (97è amb 36'07"-mmp-), Jordi Arola (116è amb 36'41"), Xavier Cecchini (170è amb 37'45" –mmp-), Ramón Buscart (38'35"), Oscar Shigüe (38'58" –mmp-), Khalid Kharbouch (40'03"), David Cervelló (40'39"), Lorena Cubillas (41'38"), Toni Fernández (42'29"), Joan Lleonart (45'49"). En la cursa de 5 quilòmetres, cal esmentar les excel.lents actuacions de Xavier Martinez (17'05" –mmp-), Ferran Camps (17'24" –mmp-), Agusti Codina (17'31" –mmp-).