Ricoh no renovarà el patrocini amb Bàsquet Manresa

Sis anys després de la seva arribada al club com a patrocinador principal a l’abril de 2003, Ricoh es desvincula del Bàsquet Manresa SAE de cara a la temporada 2009/2010

Publicat el 23 de juliol de 2009 a les 18:48
La companyia multinacional de solucions i serveis per la gestió de documents està immersa, com la resta d’empreses i el conjunt de la societat, en l’adversa situació econòmica i financera d’abast global, que l’ha portat a la necessitat de redimensionar el seu pressupost en accions de promoció de la marca i de comunicació en general.

Des de Ricoh España s’ha manifestat en nombroses ocasions l’alt grau de satisfacció amb la repercusió obtinguda mitjançant el patrocini del Bàsquet Manresa SAE i el notable increment del reconeixement de la marca en l’àmbit estatal des que va iniciar la seva relació amb el club. Aquest positiu balanç, deixa la porta oberta a un futur retrobament.

Josep Vives, President Executiu del Bàsquet Manresa valora la situació en aquests termes: “en primer lloc, cal ser just, agrair la col•laboració de Ricoh al llarg dels últims sis anys i constatar que tant el club com la companyia, hem evolucionat junts mentre ha durat la nostra aliança i n’hem tret fruits molt positius tot i que ens ha tocat viure situacions de tota mena en les quals ens hem mantingut junts. La fidelitat de Ricoh ha estat molt important i, per això, el moment de l’adéu ha de tenir una component de reconeixement tot i que no estem parlant d’una situació de caire positiu per a la nostra entitat, com no ho és mai l’extinció d’un acord   de patrocini”.

Del futur, Vives en parla així: “òbviament, la prioritat es aconseguir un patrocinador principal per al nostre equip el més aviat possible. De fet, al llarg de tot l’any hem estat ja treballant per augmentar el nombre de patrocinadors de l’entitat  de cara al futur i aconseguir el màxim finançament possible per consolidar les nostres activitats. Tenim oberts diferents fronts que poden donar resultats positius al llarg de les pròximes setmanes i tot i que no està resultant fàcil atesa la situació econòmica actual, tothom està treballant de valent i no és moment de pessimismes i lamentacions. El Bàsquet Manresa ha estat sempre un trampolí d’imatge extraordinari per als patrocinadors gràcies a formar part de la competició domèstica més important del bàsquet europeu. El nostre objectiu és mantenir aquesta trajectòria”.

Certa tranquil·litat des del club
El club es mostra esperançat, malgrat el temps de crisi, de trobar un patrocinador principal per l'equip de bàsquet, "si és a l'octubre millor, però no es descarta començar la temporada sense un patrocinador". De fet, els darrers canvis que hi ha hagut a nivell empresarial a la firma de material d'oficina fa que la notícia no hagi agafat de sorpresa els responsables del Bàsquet Manresa i que es confirmin negociacions "amb dues o tres marques" perquè es converteixin en els patrocinadors principals del club. En tot cas, cap d'aquestes marques seria Cacaolat que sí té interès en patrocinar el Bàsquet Manresa, però a nivell secundari.