L'Assignia s'ha descentrat després del cop de colze de Doblas a Slokar. Foto: Luís García
Un cop de colze del pivot del Lagun Aro canvia la història d'un partit clau en la lluita per fugir del descens. El parcial de 26 a 13 al darrer quart deixa una diferència massa engruixida pels mèrits d'uns i altres. La bona notícia per al club manresà és la reaparició de Sergiy Gladyr.
Els esportistes no només s'han de valorar per les seves marques quan competeixen. El seu comportament a la pista també diu molt de la seva grandesa. David Doblas ha hagut de recórrer a la violència per aturar un Uros Slokar que fins aquell moment era amo i senyor del partit. La impunitat de De la Maza, Cortés i Sánchez Montserrat en aquesta acció ha estat l'inici d'un arbitratge caòtic fins al final de l'enfrontament que hagués pogut acabar amb ball de bastons. Possiblement, l'Assignia Manresa hagués perdut igualment però accions com la protagonitzada per Doblas s'han d'eliminar del món de l'esport.
Jaume Ponsarnau, tècnic de l'Assignia Manresa, ha sortit amb San Miguel, Grimau, Llorca, Lewis i Slokar. Pablo Laso, entrenador del Lagun Aro, ha sorprès deixant Javi Salgado a la banqueta. Uriz, Baron, Panko, Txitishvili i Doblas ha estat el seu quintet inicial. Els primers 20 minuts han estat molt igualats amb mínims avantatges per uns i altres. Uros Slokar ha estat el jugador més destacat amb un gran nivell d'encert sense que els pivots locals el poguessin aturar. L'eslovè ha anotat 14 dels seus 16 punts a la primera meitat. Andy Panko s'encarregava de donar la rèplica per al conjunt local. Cap dels dos conjunts ha estat capaç d'encadenar parcials gaire engruixits i s'anava alternant el dominador. Sergiy Gladyr ha reaparegut en un partit que pot haver estat el darrer de Baptist. Jordi Grimau ha tancat la primera part amb una cistella que deixava un esperançador 33-36.
La segona part ha començat amb una tònica similar però amb un Assignia Manresa que volia obrir forat. Àlex Llorca ha posat el seu equip set punts amunt després de culminar un contraatac (38-45). En aquest moment s'ha produït una jugada que pot haver marcat el partit. En un rebot a la cistella local, David Doblas ha donat un cop de colze sense solta ni volta a Uros Slokar. L'eslovè ha necessitat atenció mèdica però ha pogut tornar a la pista. El més sorprenent ha estat que cap dels tres àrbitres ho hagi vist quan després han assenyalat una antiesportiva molt rigorosa a Dani López. Després d'uns minuts de dubtes, el conjunt manresà ha aconseguit estabilitzar la situació. Però Slokar no ha tornat a entrar en joc. La citada antiesportiva a López ha estat l'inici de la fi. Un parcial de 9-0 ha capgirat el partit de dalt a baix. A aquest parcial hi ha contribuït una tècnica a Román Montañez que ha fet enfadar molt a Jaume Ponsarnau. Des d'aquest moment, l'Assignia Manresa s'ha desfet com un terròs de sucre. L'equip s'ha descentrat absolutament i ha començat a perdre unes pilotes que fins aquell moment no havia perdut. Un triple de Baron ha col·locat deu punts a sobre el Lagun Aro (74-64). En la mateixa jugada, els àrbitres han xiulat una antiesportiva, novament rigorosa, a Slokar per una lluita sota el cèrcol a Doblas. El pivot local ha anat a buscar l'eslovè i ha rebut una tècnica. El resultat ha estat l'eliminació d'ambdós jugadors. Però si no hagués estat per la intervenció dels seus companys hagués pogut haver-hi un autèntic ball de bastons. Al final, un 81-70 que és una diferència massa engruixida pels mèrits de tots dos conjunts.
L'Assignia Manresa continua en setzena posició, encara en zona de salvació, amb set victòries i quinze derrotes. El proper compromís del conjunt manresà serà el proper diumenge a les set de la tarda al Nou Congost. El rival serà un altre dels conjunts implicats en la lluita per fugir dels descens: el Meridiano Alacant.
Una antiesportiva acció de Doblas treu l'Assignia d'un partit controlat (81-70)
Esports
Un cop de colze del pivot del Lagun Aro canvia la història d'un partit clau en la lluita per fugir del descens
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La 29a Fira Mediterrània tanca amb rècord de 1.262 professionals i 85 espectacles Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Judit Neddermann i el Trio Fortuny estrenen «Vora» al Kursaal amb la sala gran plena Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La Ventura explora la força de la paraula i la tradició literària catalana amb «Dimonis» ACN
-
Cultura i Mitjans Els Brodas Bros fusionen la dansa urbana amb la cultura popular a la Fira Mediterrània ACN
-
Publicat el
27 de febrer de 2011 a
les 20:28
Et pot interessar
-
Esports
Bakó i Méndez, grans dominadors del Pickle Pro Tour Barcelona Open 2026 a Sant Fruitós
-
Esports
El Gimnàstic Manresa goleja el Ripollet i es posa líder de Primera Catalana (3-0)
-
Esports
Robert Vilarasau es queda a tres dècimes de la final de la Copa del Món de Cottbus
-
Esports
El Manresa CBF remunta al darrer quart i guanya el Segle XXI amb un ajustat 62-60
-
Esports
El CE Manresa treu un punt del camp de la UD Barbastro en un partit gris (0-0)
-
Esports
El CB Navàs s'estrena amb una victòria a la pròrroga a la pista del Samà (89-95)
