L'execució de les obres la porta a terme la immobiliària Metrovacesa, un cop finalitzada la construcció de part dels 134 pisos a la zona de la Concòrdia que ha realitzat durant els darrers mesos.
[intext1]
El 2016, l'Ajuntament va fer la modificació del Pla General, del Pla Especial Alcoholera i la redacció del Pla de millora urbana Alcoholera. El conveni, llavors, contemplava 1 any per a l'execució i finalització de les obres d'urbanització del PMU, tot i que n'han hagut de passar sis fins que ha començat el moviment.

El plànol de l'actuació a l'Alcoholera sobreposat sobre el mapa actual Foto: Projecte
Segons es va explicar llavors, l'àmbit de l'actuació és de 6.830 m2, dels quals la meitat, 3.415 m2 seran d'aprofitament privat en quatre blocs de pisos de 4, 5, 6 i 7 plantes amb un màxim de 99 habitatges en total. L'altra meitat estarà repartida en 2.049 m2 de zona verda i 1.366 m2 d'espai viari. A part, es destinaran 3.380 m2 a locals comercials entre la planta baixa dels quatre blocs i 1.844 m2 sota el rasant de terra aprofitant el desnivell entre el carrer Sant Antoni Maria Claret i el vial d'accés a l'estació d'autobusos. El projecte també contempla l'habilitació del pàrquing soterrat per als residents.
[intext2]
La intervenció contemplava el sanejament i rehabilitació de la façana de l'antiga fàbrica de l'Alcoholera i la xemeneia existent en el solar. El conveni també tenia previst donar continuïtat als espais públics que en un futur es puguin preveure en l'àmbit d'actuació de l'estació d'autobusos i el seu aparcament. El desplegament del conveni suposarà la pèrdua de més de la meitat de places de l'aparcament de l'estació, que és de pagament i té una molt baixa ocupació.