
El Consorci Viari de la Catalunya Central ha presentat les seves línies d'actuació per a aquest 2013 que se centraran, en bona part, en la reivindicació de les infraestructures ferroviàries. Entre les novetats més destacades, hi ha l'encàrrec d'un estudi per detectar la potencialitat d'usuaris de la Catalunya Central que utilitzarien el transport públic per anar fins a Lleida a agafar l'AVE per tal de proposar que es creï aquesta connexió amb l'estació lleidatana.
També es farà seguiment del conveni entre Ferrocarrils de la Generalitat i Iberpotash per fer l'ample de via europeu per a mercaderies i es vetllarà perquè ADIF faci la connexió Martorell-Castellbisbal necessària per fer realitat aquest projecte. A més, es continuarà reivindicant la millora de l'estació de Manresa i la reobertura de la de Sant Vicenç de Castellet.
D'altra banda, però, no s'obliden els temes viaris que encara queden pendents i que estan centrats en la C-55 i la C-16. En aquest sentit, es fa seguiment de les obres de millora de la C-55 a l'espera del projecte de desdoblament de la via. A més, els responsables del Consorci han avançat que quan es tingui el projecte i els costos d'aquest desdoblament, es valorarà si el cost seria equiparable al rescat de l'autopista C-16.
El Consorci Viari de la Catalunya Central, que en la seva darrera assemblea va modificar els estatuts per tal d'incorporar l'Ajuntament de Manresa, es reunirà d'aquí a unes setmanes amb tots els grups parlamentaris per traslladar-los les necessitats del territori i demanar-los que els pressupostos de la Generalitat del 2013 incloguin alguns projectes pendents com el desdoblament de la ronda de Manresa a l'alçada de Viladordis.
En la presentació d'avui hi han participat Ramon Bacardit, de l'Ajuntament de Manresa, i Joan Bertran, del Montepio de Conductors, com a vicepresidents del Consorci Viari; i Cristòfol Gimeno, conseller comarcal, com a gerent de l'entitat.