La iniciativa, "volgudament agosarada", pretén convidar a reflexionar i posar en valor el potencial urbanístic de Manresa, així com tenir il·lusió per la ciutat i el seu futur.
Aspectes rellevants de la proposta
La proposta d'urbanització suprimeix la barrera física de les actuals platges de vies, recupera la voluntat de traslladar la nova estació de Renfe prevista al Nou Congost. El projecte possibilita la reconversió de l'actual estació, deixant una sola via de connexió, a manera de tramvia, entre les dues estacions.
La ubicació de la nova estació al Nou Congost possibilita suprimir l'actual traçat i fer-ne un d'alternatiu amb túnel, a manera de variant, passant per sota de la Torre de Santa Caterina, eliminant l'actual impacte visual.
En aquest sentit, la supressió de les actuals platges de vies regenera el paisatge de l'arribada a la ciutat pel camí de Sant Ignasi des de la Torre de Santa Caterina.

Simulació de l'aspecte del parc des de la vora sud del Cardener. Foto: COAC
Al treure les platges de vies, se segueix el concepte de recuperació dels cursos fluvials, les anomenades vies blaves, generant un gran espai de parc fluvial que es pot dotar de continguts d'oci, culturals, restauració, etc.
Així, es recupera el riu com a actiu patrimonial i obre la ciutat cap a les activitats que al seu voltant s'hi generin. La posada en valor del parc fluvial genera sinergies molt positives pel que fa al Nucli Antic.
I el parc fluvial resultant relliga el patrimoni industrial de la Fàbrica Blanca, la Vermella, la dels Polvorers i l'antiga estació de Renfe, generant un conjunt d'equipaments públics o privats articulats entre ells.
Els ponts actuals i noves passeres de vianants permetran connectar les dues parts del parc, a banda i banda del riu, sense la barrera de les vies. La proposta adverteix que el trasllat de les platges de vies i l'activitat associada, s'ha d'estudiar entre els Condals i Sant Vicenç de Castellet, buscant la interconnexió entre les línies d'Adif i les de FGC, que a la vegada cal enllaçar amb el Corredor Mediterrani.
La proposta, a més, posa en valor la cornisa patrimonial històrica de la ciutat, formada per la Seu i la Cova de Sant Ignasi. Per tal de fer accessible el mirador privilegiat que representa l'entorn de la Torre de Santa Caterina, es proposa un ascensor panoràmic en la zona més vertical de la balsera, a la part posterior de la actual estació de Renfe.
La proposta, finalment, adverteix que cal complementar la proposta amb un estudi de modificació de la vialitat actual per generar una zona de baixa intensitat de trànsit.