El grup municipal Fem Manresa presentarà una moció aquest dijous al ple de l'Ajuntament d'octubre per impulsar una línia de bus nocturn entre les principals poblacions del Bages i Barcelona. Els anticapitalistes exposen que ni el servei ferroviari ni el que es fa per carretera no donen cobertura al transport públic en horari nocturn.
Actualment, el Servei Interurbà d'Autobusos Nocturns (SIAN) de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona compta amb 21 línies, les quals no cobreixen cap de les comarques exteriors de la Regió Metropolitana de Barcelona (el Bages, Osona i l'Anoia). En el Pla Director de Mobilitat del Sistema Integrat de Mobilitat Metropolitana de Barcelona 2020-2056 s'analitza que una de les possibles actuacions per explotar el potencial de creixement del SIAN seria allargar els serveis fins a Manresa, Igualada, Vic i Blanes.
En aquest sentit, per tal de satisfer tant la demanda de mobilitat nocturna intracomarcal -entre les principals poblacions del Bages- com intercomarcal amb l'àrea metropolitana de Barcelona, Fem Manresa es planteja concebre una línia de bus nocturn que unís Barcelona amb Manresa, passant per les principals poblacions de la comarca del Bages, i per això demana a la moció instar la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya i l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona a la creació d'una línia d'autobús nocturn entre Barcelona i les principals poblacions de la comarca del Bages.
Fem Manresa proposa una línia de bus nocturn entre les principals poblacions del Bages i Barcelona
Societat
Els anticapitalistes exposen que ni el servei ferroviari ni el que es fa per carretera no donen cobertura al transport públic en horari nocturn
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Els 400 drons enamoren Manresa abans d'un multitudinari Castell de Focs a l'Agulla Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans El Castell de Focs i l'espectacle de drons de la Festa Major de Manresa en imatges Hasmukh Kerai
-
-
-
Cultura i Mitjans La caiguda del gegant Hereu marca una ballada de la imatgeria amb èxit de públic Pere Fontanals
Publicat el
19 d’octubre de 2022 a
les 21:35
Actualitzat el
19 d’octubre de 2022 a les
21:47
Et pot interessar
-
Societat
Rècord de participació al Concurs de Paelles de la Festa Major Alternativa amb 55 equips
-
Societat
La campanya de donació de sang de Festa Major a Manresa tanca amb 74 donacions
-
Societat
Treballs de pintura provocaran afectacions nocturnes en quatre carrers de Manresa
-
Societat
Obres de telecomunicacions alteraran l'estacionament als carrers Sant Rafael i Maria Aurèlia Capmany
-
Societat
El carrer Barcelona de Manresa tindrà pas alternatiu per obres dilluns
-
Societat
Avinyó inicia actuacions d'urgència a Cal Verdaguer per garantir la seguretat i preservar el patrimoni
