El grup municipal Fem Manresa presentarà una moció aquest dijous al ple de l'Ajuntament d'octubre per impulsar una línia de bus nocturn entre les principals poblacions del Bages i Barcelona. Els anticapitalistes exposen que ni el servei ferroviari ni el que es fa per carretera no donen cobertura al transport públic en horari nocturn.
Actualment, el Servei Interurbà d'Autobusos Nocturns (SIAN) de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona compta amb 21 línies, les quals no cobreixen cap de les comarques exteriors de la Regió Metropolitana de Barcelona (el Bages, Osona i l'Anoia). En el Pla Director de Mobilitat del Sistema Integrat de Mobilitat Metropolitana de Barcelona 2020-2056 s'analitza que una de les possibles actuacions per explotar el potencial de creixement del SIAN seria allargar els serveis fins a Manresa, Igualada, Vic i Blanes.
En aquest sentit, per tal de satisfer tant la demanda de mobilitat nocturna intracomarcal -entre les principals poblacions del Bages- com intercomarcal amb l'àrea metropolitana de Barcelona, Fem Manresa es planteja concebre una línia de bus nocturn que unís Barcelona amb Manresa, passant per les principals poblacions de la comarca del Bages, i per això demana a la moció instar la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya i l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona a la creació d'una línia d'autobús nocturn entre Barcelona i les principals poblacions de la comarca del Bages.
Fem Manresa proposa una línia de bus nocturn entre les principals poblacions del Bages i Barcelona
Societat
Els anticapitalistes exposen que ni el servei ferroviari ni el que es fa per carretera no donen cobertura al transport públic en horari nocturn
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
19 d’octubre de 2022 a
les 21:35
Actualitzat el
19 d’octubre de 2022 a les
21:47
Et pot interessar
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
-
Societat
Cardona instal·la nous espais saludables per promoure l'activitat física i la mobilitat sostenible
-
Societat
Un estudi liderat des del Bages reforça el paper del treball social en les decisions al final de la vida
