La Cambra aposta pel peatge intel·ligent a la C-55 a l'espera del desdoblament

La institució aprova les mesures fetes públiques després de la reunió entre l'alcalde de Manresa i el secretari de Mobilitat de la Generalitat, però creu que no són suficients

Publicat el 21 de juny de 2010 a les 16:09
La Cambra de Comerç de Manresa veu amb bons ulls les darreres mesures anunciades pel govern català i que suposaran el desdoblament del tram de la variant de Manresa de la C-55 a partir de l'any vinent, però creu que no són suficients per resoldre els problemes de trànsit i d'accidentalitat en aquesta via. La Cambra defensa que s'adoptin mesures per descongestionar la via mentre el desdoblament complet no sigui efectiu i que es resolguin altres problemes com el dels accessos al polígon industrial de Bufalvent.

Segons la Cambra, és imprescindible desdoblar del tot la C-55 i, mentre això no sigui així, la solució més adequada seria implantar temporalment un sistema de peatge intel•ligent a l'autopista que servís per desviar-hi una part del trànsit que ara circula per la C-55. La Cambra recorda que la C-55 ha de suportar la circulació de 30.000 vehicles diaris davant dels 10.000 de l'autopista. Segons la institució, el peatge intel•ligent podria concretar-se en un peatge tou per al transport de mercaderies amb origen o destí al Bages, un fet que repercutiria molt positivament en la densitat del trànsit de la C-55. El baix cost d'aquesta mesura, en comparació amb l'import de les inversions alternatives, i la possibilitat d'implantar-la immediatament, fan incomprensible la reiterada negativa de la conselleria a considerar-la seriosament i discutir-la amb les entitats de la comarca. Segons la Cambra, si es fes una anàlisi seriosa de la ubicació de les empreses que generen més trànsit pesant quedaria desmentit l'argument del govern català de què el trànsit pesant és bàsicament entre polígons industrials.

Segons la Cambra, el desdoblament parcial anunciat per la Generalitat acabarà creant igualment embussos al final del tram, que és precisament on es troba el punt negre pel que fa a accidents. L'opció de reduir-hi la velocitat, en comptes de fer-hi inversions correctores, encara contribuirà més a la creació d'embussos.

La Cambra també vol assenyalar que en les mesures anunciades no es fa cap referència als accessos al polígon de Bufalvent, tema en què hi ha un compromís de l'actual conseller amb l'anterior alcalde de Manresa. Tampoc queda clar la manera com es resoldrà un altre punt conflictiu com és el nus del Guix.