L'Ajuntament de Santa Maria d'Oló ha rebut la cartografia topografia urbana digital escala 1:1000 i l'estudi tècnic d'estabilització d'un talús al camí de la Salada. Els dos treballs, realitzats per la Diputació de Barcelona, van ser lliurats divendres pel diputat d'Urbanisme i Habitatge, Josep Ramon Mut, a l'alcalde, Enric Güell, en un acte que va tenir lloc a l'ajuntament.
La cartografia topogràfica digital urbana 3D escala 1:1000 v 2.2 és una eina essencial per al desenvolupament de les competències municipals bàsiques, ja que s'utilitza com a base de les cartografies temàtiques com ara el planejament urbanístic, la cartografia de cadastre, les xarxes de serveis, equipaments.
A Santa Maria d'Oló s'han cartografiat 486 hectàrees de sòl urbà i urbanitzable del municipi, així com les hectàrees del sòl no urbanitzable necessàries per a la planificació urbanística dels seu àmbit territorial.
La cartografia, realitzada amb tècniques fotogramètriques a partir de fotografies aèries i també a partir de treball de camp, està estructurada en sis fitxers que contenen l'altimetria, planimetria, toponímia, model digital d'elevacions, vialer i model digital del terreny, d'acord amb el plec d'especificacions tècniques v 2.2 aprovat per la Comissió de Coordinació Cartogràfica de Catalunya.
Estabilització del talús al camí de la Salada
El segon projecte lliurat a l'Ajuntament ha estat l'estudi tècnic d'estabilització d'un talús al camí de la Salada. Es tracta d'un talús que té despreniments des de fa 20 anys que s'han agreujat amb les pluges d'aquest hivern, pel que molt freqüentment la brigada ha de treure pedres d'una mida màxima de 0,5 m3 La capa superficial d'aquest talús té pedres fracturades i terra y es corre el risc de que alguna d'aquestes pedres de la part més alta del talús afecti la seguretat dels vehicles o de les persones.
L'estudi tècnic contempla tres alternatives diferents, cadascuna de les quals té un cost diferent i un cost de manteniment associat diferent. Les alternatives proposades al treball contemplen actuacions de sanejament i preparació del talús i actuacions de consolidació i estabilització, basades en la utilització de diferents tipologies de malles ancorades al desmunt amb la finalitat de retenir els materials en la seva situació actual o evitar que la seva caiguda pugui arribar a afectar la carretera.
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La Moscada i el Correfoc infantil donaran el tret de sortida a la Festa Major de Manresa Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Camins amplia el festival amb quatre concerts als cellers de la DO Pla de Bages aquest setembre Pere Fontanals
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
Publicat el
06 de juny de 2016 a
les 13:19
Et pot interessar
-
Municipis
La Festa Major Alternativa avisa: «Venen dies de moguda i enrenou»
-
Municipis
Comencen les obres de rehabilitació i conservació del Parc Francesc Viñas de Moià
-
Municipis
Sant Joan posa en funcionament dos punts de recàrrega gratuïts per a vehicles elèctrics
-
Municipis
L'Ajuntament de Súria restaura el portal centenari de l'edifici escolar del carrer Ernest Solvay
-
Municipis
Detenen un home que agredia la seva parella en ple carrer a Manresa
-
Municipis
Dilluns s'iniciarà la construcció de la vorera de connexió amb la passera de Cal Gravat a Bufalvent
