El col·lectiu ecologista de Sant Joan de Vilatorrada, Voluntàries Mediambientals, amb la col·laboració de l'Ajuntament, ha estat elaborant i redactant un projecte anomenat Bosquet. Els objectius d'aquest projecte són múltiples, per una banda millorar la salut i el benestar de les persones, per l'altra, impulsar la vegetació autòctona als espais urbans i recuperar espècies d'arbres molt escasses a la Catalunya Central, com ara són l'alzina surera, el freixe de flor, l'om trèmol i el garrofer. El projecte preveu incloure un total de setze espècies d'arbres autòctons, principalment roures i alzines carrasques, així com les espècies que sovint les acompanyen com, per exemple, els aurons i les serveres.
Per aconseguir aquests arbres, les Voluntàries Mediambientals organitzaran dues sortides de recollides de llavors. La primera està prevista per al diumenge. La sortida es farà des de plaça Llobet fins arribar a l'entorn boscós manresà del Suanya i el Gorg Blau. La segona sortida serà el dia 12 de novembre, aquesta vegada se sortirà de Cal Gallifa, es passarà pel bosc del Torrent Fondo i s'arribarà fins als voltants de Joncadella. Aquestes dues sortides, a més de servir per a recollir llavors del nostre entorn proper, també serviran per aprendre algunes curiositats dels arbres que anem trobant i per aprendre a identificar-los.
Un cop recollides les llavors, les Voluntàries faran un viver casolà on es cultivaran, durant un any, els plançons de les diferents espècies. A partir d'aquest moment l'arbret ja podrà ser plantat, fet que tindrà lloc la tardor de l'any 2024.
Amb aquest projecte també es pretén implicar la ciutadania de Sant Joan de Vilatorrada. Aquesta implicació serà especialment important en el moment de la creació del Bosquet així com a l'hora de tenir-ne cura.
Voluntàries Mediambientals crearà un petit bosc urbà a Sant Joan de Vilatorrada
A més, organitza dues sortides per recollir llavors d'arbre i fer-ne un viver casolà
Ara a portada
-
-
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana Pere Fontanals
-
Plans La comunitat de Sant'Egidio convoca una pregària a Manresa en memòria del papa Francesc Redacció
-
Economia L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes Redacció
Publicat el 26 d’octubre de 2023 a les 18:38
Et pot interessar
-
Municipis La Festa Major Alternativa avisa: «Venen dies de moguda i enrenou»
-
Municipis Comencen les obres de rehabilitació i conservació del Parc Francesc Viñas de Moià
-
Municipis Sant Joan posa en funcionament dos punts de recàrrega gratuïts per a vehicles elèctrics
-
Municipis L'Ajuntament de Súria restaura el portal centenari de l'edifici escolar del carrer Ernest Solvay