[municipals2023_m]
El PSC ha passat de tenir poc més del 26% dels vots a Súria a controlar-ne un 48% llarg a partir d'aquest diumenge. Així, la formació que encapçala Albert Coberó es fa amb la majoria absoluta al poble miner i podrà governar amb tranquil·litat després d'un mandat molt accidentat en què ha hagut de governar en minoria els darrers dos anys a causa del trencament amb el GIIS, que era el seu soci de govern.
Els socialistes han passat de quatre a set regidors, i el que és encara més meritori, de 871 vots a 1.321, tot i que la participació ha caigut dotze punts percentuals. Darrere seu, ERC ha mantingut els tres regidors que tenia i es manté com a principal força de l'oposició, tot i que en aquest cas no podrà tenir incidència en el govern municipal. La CUP entra per primera vegada a l'Ajuntament, amb un regidor, Junts manté el que tenia, i el GIIS cau de tres a un i és la força menys votada.
D'aquesta manera, el PSC podrà tirar endavant els projectes que tenia encallats per falta de suports, com el Centre Cultural al Califòrnia, que tenia el rebuig -i el bloqueig- de l'oposició.
[municipals2023]MUN08274[/municipals2023]
Albert Coberó esvaeix dubtes i els socialistes assoleixen la majoria absoluta a Súria
Política
Després d'un mandat molt accidentat, l'alcalde podrà governar, si vol, en solitari
ARA A PORTADA
-
Política Junts i Nacionalista portaran al ple una moció contra el tràfic de drogues a Manresa Pere Fontanals
-
Política La CUP-Fem Manresa vol blindar les subvencions i els contractes municipals davant la corrupció Pere Fontanals
-
Societat El ple de Manresa obrirà la via a comprar el solar de l'Anònima per fer-hi 60 habitatges públics Pere Fontanals
-
Economia Manresa proposa pujar un 2,5% les ordenances fiscals del 2027, la meitat de l'IPC Pere Fontanals
-
Política Ferran Verdejo repeteix com a candidat del PSC del Bages, Berguedà i Solsonès al Congrés Pere Fontanals
Publicat el
29 de maig de 2023 a
les 17:48
Actualitzat el
30 de maig de 2023 a les
08:24
Et pot interessar
-
Política
ERC es replantejaria el vot al POUM de Sant Fruitós si el govern accepta tres condicions
-
Política
Denuncien l'Ajuntament de Castellnou per la filtració d'un document oficial a WhatsApp
-
Política
La CUP de Santpedor rectifica el seu suport a la nova relació de llocs de treball
-
Política
Anjo Valentí també va anar a l'acte del 12 d'octubre a la Guàrdia Civil de Sant Andreu de la Barca
-
Política
A quina mesa electoral del Bages o el Moianès hauré de votar el pròxim 29 de novembre?
-
Política
Alicia Valdés i Núria Alabao debaten a Manresa sobre qui explica el món als joves
