Aloy a Bacardit: «Ja sé que no li agrado gens, però jo també l'he d'aguantar»

L'enèsima enganxada entre l'alcalde i el cap de l'oposició en el ple ja entra en valoracions personals

  • Sessió del ple de l'Ajuntament de Manresa d'aquest dijous -
Publicat el 18 d’abril de 2025 a les 14:47

A l'alcalde de Manresa, Marc Aloy, i al cap de l'oposició, Ramon Bacardit, sembla que ja només els quedi quedar després del ple a la plaça Major per esbatussar-se. Les enganxades al saló de sessions són cada vegada més freqüents i són cada vegada més personals.

"Ja sé que no li agrado gens i que el seu principal objectiu és fotre'm al carrer", li ha etzibat Aloy al portaveu de Junts durant la sessió, "però fins que no hi hagi eleccions, s'haurà d'aguantar". I l'alcalde ha continuat "com jo també l'aguanto a vostè malgrat que cada dia m'estigui interpel·lant, increpant i, fins i tot, mentint sobre les coses que jo faig".

Tot plegat ha arribat al final del dictamen que debatia el repartiment dels costos de les obres interiors que es faran a l'edifici de la Fàbrica Nova. Tot i assenyalar que "sempre donarem suport a aquest pol universitari i tecnològic", Bacardit ha acusat l'alcalde de "falta de lideratge" i de no tenir la relació adequada amb la UPC. El regidor del ram, Joan Vila l'ha respost que la relació amb la universitat "és fantàstica" i Aloy ho ha reblat amb un "és fred de peus".

Això ha fet que Bacardit recriminés a l'alcalde que el plenari sembla "una classe de parvulari" i li ha retret també, que abans hagués cridat l'atenció del regidor de Junts Salva Racero acusant-lo de "fer mofetes". "No és digne ni del plenari ni del president del plenari", ha rematat. En un punt anterior que debatia una actuació d'urgència al Camí dels Tovots, el regidor juntaire ha fet mofa mentre parlava l'alcalde i aquest li ha cridat l'atenció. "Si mentre parlo, un regidor se'n riu, se'n burla i fa mofa, tinc la potestat de recordar-li que es troba en un ple", ha respost el batlle.