Catorce col·lectius anticapitalistes de Manresa han anunciat a través de les xarxes socials que presentaran una querella criminal contra els Mossos d'Esquadra i el Departament d'Inerior per la la detenció d'un jove de 20 anys la matinada de divendres i que va desencadenar una manifestació espontània de 30 joves que van anar des de la comissaria als jutjats demanant la seva llibertat, com va informar NacióManresa en primícia.
Els col·lectius denuncien que aquesta detenció és una nova mostra del "racisme institucionalitzat" que viu el país i que s'ha vist exemplificat a la ciutat amb els insults racistes d'agents dels Mossos en una detenció a Sant Feliu Sasserra i el recent desallotjament de 14 joves de dos pisos de Manresa "que actualment es troben en emergència habitacional".
Els col·lectius que presentaran la querella són Espai de Joves Al Qowa, Acció Lila, Endavant, Arran, Plataforma Antirracista, SEPC, Espai de Defensa Legal, Aldarull, Escola Popular, AAMES, Manresa Antifa, Fem Manresa, Ateneu Popular la Sèquia i FMA Manresa,
[noticia]92642[/noticia]
Els col·lectius defensen que els agents van practicar la detenció per motius racials a la plaça Major de la capital del Bages mentre feien una intervenció en una baralla en la qual el jove no participava. Que a més van fer un ús excessiu de la força durant la detenció i que el jove va requerir atenció sanitària, també, per un atac d'engoixa després de ser detingut.
La versió que els Mossos d'Esquadra van donar en el seu moment és que el jove els va destorbar expressament mentre actuaven contra la baralla, circulant amb patinet i sense mascareta. També asseguren que va ser advertit en més d'una ocasió i que, finalment, li van demanar que s'identifiqués. Davant la seva negativa van practicar la detenció a la que es va resistir i va haver de ser reduït. A més, el cos policial assegura que durant el trasllat a comissaria va anar picant amb el cap contra la mampara del cotxe.
Col·lectius de Manresa es querellen contra els Mossos per la «detenció racista» de divendres
Acusaran els agents i a Interior de lesions, delicte d'odi i detenció il·legal
ARA A PORTADA
-
-
Desplegament policial per quatre desnonaments en un mateix bloc del centre de Manresa Pere Fontanals
-
Un centenar llarg d'activistes de la PAHC acampen a Sant Domènec per exigir l'expropiació del Bloc 8 Pere Fontanals
-
Irrompen a Solvia de Barcelona per exigir l'aturada dels desnonaments al Bloc 8 de Manresa Pere Fontanals
-
Foto Art Manresa fa 50 anys assumint la Festa de la Llum i convertint Manresa en un gran plató Pere Fontanals
Publicat el
16 d’agost de 2020 a
les 18:09
Actualitzat el
16 d’agost de 2020 a les
18:14
Et pot interessar
-
Política
La Mion-Puigberenguer serà la protagonista de l'onzena jornada de L'Alcalde als Barris
-
Política
Romero inicia a Manresa una gira territorial per defensar el nou model de finançament
-
Política
L'arxivament de la denúncia sobre l'escorxador de Moià sacseja la consulta del polígon del Prat
-
Política
La CUP obre a Manresa el debat sobre l'estratègia nacional amb el cicle «Construïm el país»
-
Política
Alcaldes, entitats i empresaris del Bages exigeixen la gratuïtat de la C-16 durant la crisi de Rodalies
-
Política
Acció Lila reivindica la revolució kurda amb pintades a Manresa en suport a Rojava
