La presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, ha visitat aquest divendres quatre municipis del Bages, com són Aguilar de Segarra, Rajadell, Súria i Sant Joan de Vilatorrada. En el transcurs d'aquesta visita, Conesa, que ha pogut conèixer algunes de les actuacions que s'estan realitzant en els diferents municipis amb el suport de la Diputació, ha remarcat: "Aquest 2018 serà un any intens de treball per engegar la majoria dels projectes que han de suposar una important inversió econòmica i de repercussió pel conjunt del territori".
En les dues poblacions que tenen menys habitants, com són Aguilar de Segarra i Rajadell, Conesa, en presència dels seus respectius alcaldes, Valentí Riera i Joan Costa, ha volgut remarcar la importància que per aquests municipis tenen projectes com l'arranjament de camins, amb molts quilòmetres de camins rurals que han de mantenir. Aquí, Conesa ha dit: "Una de les inversions mes apreciades pels petits municipis es la que es fa en camins, ja que permeten connectar els diferents nuclis i donen un servei important al conjunt de la població".
A Rajadell s'ha visitat un camí inclòs en el Pla Zonal de carreteres que permet la connexió dels diferents nuclis del municipi, així com el projecte d'arranjament de l'antiga Rectoria per convertir-la en una dependència de l'ajuntament i també en espai d'ús públic per al municipi.
En la seva visita a Súria, acompanyada de l'alcalde, Josep Maria Canudas, la presidenta ha visitat els treballs de neteja de la llera del riu Cardener que travessa la població, i se la ha exposat altres projectes que compten amb el suport de la Diputació vinculats al Poble Vell. Després de la visita, la presidenta ha assenyalat que en el patrimoni cultural com es l'església del Roser per connectivitat amb el museu.
A Súria, Conesa s'ha referit també a projectes com el de les Vies Blaves: "Una de les imatges de Súria és constatar i veure la importància que té un projecte com el de de les Vies Blaves, amb el Cardener com el riu travessa la població. A través d'aquest projecte podem anar estructurant aquest camí del riu i aquestes activitats que s'hi ha vingut fent des de fa anys. Ara volem aprofitar aquests paisatges de ribera i poder-los utilitzar per fer-hi activitats diferents d'aquelles que han estat tradicionals. Volem recuperar els camins de riu, recuperar la memòria de les fabriques i donar una nova fesomia a aquestes poblacions, amb nous usos per a la cultura, la història i el lleure".
En la darrera etapa, Mercè Conesa ha visitat Sant Joan de Vilatorrada. En el seu ajuntament, la presidenta s'ha reunit amb el seu alcalde, Gil Ariso, i altres membres de l'equip de Govern amb qui s'ha reunit per debatre alguns dels projectes del municipi així com dels projectes sol·licitats per l'Ajuntament a través del Catàleg de Serveis 2018.
ARA A PORTADA
-
-
Societat Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Les Caputxines i la Fàbrica Nova obren portes per les Jornades Europees del Patrimoni Redacció
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
-
Economia Aigües de Manresa assumeix les depuradores de Castellbell i Monistrol i arriba a les 22 Pere Fontanals
Publicat el
23 de març de 2018 a
les 22:01
Actualitzat el
23 de març de 2018 a les
22:04
Et pot interessar
-
Política
L'alcalde de Girona visita Manresa i comparteix experiències i reptes municipals amb Aloy
-
Política
Enric Terencio, candidat del PSC a l'alcaldia de Moià a les eleccions de 2027
-
Política
El FNC disputarà a Aliança Catalana el vot d'extrema dreta a Manresa amb Cristina Solano
-
Política
ERC Bages aplega un centenar llarg de persones a Cardona per reivindicar el treball municipal
-
Política
Junts demana explicacions per una subvenció a la Fundació Sallar pels seus vincles amb l'entramat de la DGAIA
-
Política
Manresa descarta revisar la ubicació dels contenidors propers a façanes
