Consens per al nou traçat de la variant de Castellgalí de la C-55

La proposta redueix l'afectació ambiental, no creua el riu i no afecta a l'aiguabarreig del Cardener i el Llobregat

Traçat aproximat de la variant de Castellgalí de la C-55
Traçat aproximat de la variant de Castellgalí de la C-55 | GMaps / Pere Fontanals
07 de maig del 2024
Actualitzat el 09 de maig a les 9:15h

El projecte informatiu de la variant de Castellgalí de la C-55 que es va dotar amb el pressupost de la Generalitat de 2023 incorpora un nou traçat que evitarà el nucli urbà, tindrà molta menys afectació ambiental que els projectes elaborats anteriorment, no creuarà el riu, ni tampoc no afectarà a l'aiguabarreig del Cardener i el Llobregat, segons ha pogut conèixer NacióManresa. La proposta ja ha estat presentada als ajuntaments i administracions del territori.

La proposta de nou traçat passarà pel sol no consolidat de davant de les instal·lacions del Club Tennis Taula Castellgalí, al marge sud del Cardener, i  entre les instal·lacions del Tot Padel i el magatzem de Magem fins a enllaçar amb el tram de Sant Vicenç de Castellet a Castellgalí, que properament incorporarà el segon carril en sentit nord i que ha d'enllaçar amb el pont d'accés nord de Sant Vicenç. El nou traçat està pensat per executar-se, inicialment, en fórmula de 2+1 carrils, però amb la reserva per convertir-lo en un 2+2 en el futur.

El projecte informatiu de la variant de Castellgalí està inclòs en un seguit de mesures sobre la millora de la mobilitat a la C-55 que es van incorporar al pressupost de la Generalitat de 2023. En aquest mateix apartat, també es va incloure la redacció del projecte constructiu de l'ampliació de la C-55 a 2+1 entre Castellgalí i Manresa, la licitació de les obres d'implantació d'un tercer carril en el tram Sant Vicenç de Castellet - Castellgalí, i de les obres de millora del tram Olesa de Montserrat - Collbató.

Amb la variant de Castellgalí i el tercer carril des de Sant Vicenç de Castellet es volen resoldre dos punts importants d'alentiment del trànsit en aquest tram de la C-55. Per una banda, la incorporació de vehicles des de Sant Vicenç de Castellet en sentit nord, i per altra, la limitació de velocitat a 50 quilòmetres per hora que hi ha en el tram urbà actual.

Arxivat a