Tindrà final feliç. Tal i com va anunciar Manresainfo.cat el passat 6 de juliol, la republicana de Sant Vicenç Adriana Delgado serà la propera presidenta del Consell Comarcal i la primera dona que accedeix a aquest càrrec. La primera vicepresidència seria pel PSC i les formacions de govern es completarien amb ICV-EUiA. La CUP, que té Adam Majó com a conseller comarcal, votarà la investidura de la republicana però no entrarà al govern.
Tot plegat quan el passat dimarts l'assemblea dels municipalistes refermava un document d'exigències que era àmpliament assumida pels tres representants del Tripartit però, que, per contra li demanaven a la CUP implicació en el govern. La CUP diu que ni confien en que un pacte quatripartit sigui la millor forma de governar "més veient com ha acabat el tripartit a Manresa" i que no poden entrar de nou en nou en una institució que no coneixen interiorment de manera tant alegre: "primer volem conèixer la casa per dins", apunta Majó.
Malgrat ERC i PSC havien acordat repartir la presidència del Consell Comarcal en dos biennis, els municipalistes també han anunciat que no votaran "de cap manera" un president del PSC. "Vaja, molt haurien de canviar les coses en política a tots nivells en aquests dos anys" per a que votessin un president del Consell Comarcal del Bages socialista.
Malgrat això, malgrat que es podria dibuixar una legislatura sencera amb la presidència republicana, sembla que el PSC no està disposat a canviar de núvia a aquestes alçades, i els temors a que forcés una sociovergència davant la impossibilitat d'arribar a presidir l'ens amb republicans i ICV-EUiA, semblen infundats. Els pactes que han fet CiU i PSC en alguns municipis de la comarca sembla haver deteriorat la relació fins a aquest punt.
Finalment, un altre dels punts que la CUP ha posat a sobre la taula és el de la rebaixa dels salaris dels consellers comarcals i dels càrrecs de confiança, tot i que assenyalen que els principals, hores d'ara, és no entrar en el govern i que ni CiU ni PSC tinguin la presidència.
Continua l'estira i arronsa entre Tripartit i CUP pel Consell
La CUP diu que no entrarà al govern i que només investirà la presidenta republicana
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de juliol de 2011 a les 16:41
Et pot interessar
-
Política Salvador Busquets i Mariona Homs lideren una nova executiva d'ERC al Bages
-
Política Junts insta l'Ajuntament de Manresa a allunyar-se de les empreses vinculades al cas DGAIA
-
Política Carrer Guimerà: tot a punt per als nous recorreguts de bus i per a una tarifa plana d'aparcament
-
Política Aliança Catalana utilitza una imatge falsa feta amb IA per alimentar la xenofòbia a Manresa
-
Política Marc Aloy denuncia «falsedats greus» del vídeo d'Octuvre i anuncia accions legals per defensar-se
-
Política Junts reclama al Govern solucions urgents per la manca d'atenció pediàtrica al Moianès