Si al migdia era Ciutadans des de l'estació de la Renfe de Manresa qui reclamava un millor funcionament d'Adif pel que fa a la línia de Barcelona, aquest dimarts a la tarda Convergència feia la roda de premsa des de la "fantasmagònica" estació de Castellbell i el Vilar, segons la definia la candidata Lourdes Ciuró. En aquest cas, però, els nacionalistes parlaven del dèficit d'inversions en infraestructures de l'Estat a Catalunya que la mateixa Ciuró situava en els 4.000 milions.
L'alcalde de Sallent i també candidat, David Saldoni, remarcava que "si la línia fos més ràpida, més segura i més còmoda, segur que més gent la faria servir i no caldria tancar estacions per esgarrapar uns minuts al trajecte". Saldoni, que ja no trobava qualificatius per definir l'estat de la línia a Lleida, "amb bicicleta arribarem abans", incidia en el fet que l'estat de la línia també feia "perdre competitivitat a la comarca".
La candidata número 3 per Barcelona, Lourdes Ciuró, contraposava la situació de pobles de 28 habitants d'Espanya que tenen estació de l'AVE "i en canvi el tren del Bages està com està". "Clar que hi hem d'anar a Madrid", s'exclamava. "Seguim el full de ruta del Parlament, però mentrestant bé ens hem de cuidar de les nostres infraestructures" justificava. I recordava que el dèficit d'inversions en infraestructures és de 4.000 milions, "i mentrestant ens fan demanar el FLA per a que ens deixin els nostres propis diners que després hem de tornar amb interesos".
Finalment, el diputat al Parlament, David Bonvehí, ha clamat per la falta d'adaptabilitat de l'estació de Manresa. "No pot ser que l'estació d'una capital de comarca no tingui l'accés adaptat per a persones amb dificultats de mobilitat", ha assegurat. "No pot ser que per poder pujar al tren hagis de trucar dos dies abans a Renfe per a què algú que et pugui ajudar".
							
																					
														
								ARA A PORTADA
- 
													Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals  
- 
													Èxit del Gastrorecup a Manresa: 80 comensals i 1.600 euros per la Fundació del Convent de Santa Clara Pere Fontanals  
- 
													Sant Fruitós adquireix tota la finca de Can Figueras per ampliar el Bosquet i crear la Casa-Museu Pere Fontanals  
- 
													Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals  
- 
													El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals  
 
								- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 21 de juny de 2016 a les 23:16
										Actualitzat el 21 de juny de 2016 a les 23:21
									
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Sant Joan aprova un pressupost de 13 milions per al 2026 sense augmentar impostos Política
												Sant Joan aprova un pressupost de 13 milions per al 2026 sense augmentar impostos
- 
												 Política
												Cardona congela taxes i impostos municipals de cara a 2026 i només apuja un 2,5% l'IBI per l'IPC Política
												Cardona congela taxes i impostos municipals de cara a 2026 i només apuja un 2,5% l'IBI per l'IPC
- 
												 Política
												Els cims del Bages s'il·luminen per recordar els vuit anys de la proclamació de la República Política
												Els cims del Bages s'il·luminen per recordar els vuit anys de la proclamació de la República
- 
												 Política
												El PSC celebra la Festa de la Rosa a Castellnou i enceta el camí cap a les municipals del 2027 Política
												El PSC celebra la Festa de la Rosa a Castellnou i enceta el camí cap a les municipals del 2027
- 
												 Política
												Turons i cims del Bages s'il·luminaran amb farells per reivindicar la proclamació de la República Política
												Turons i cims del Bages s'il·luminaran amb farells per reivindicar la proclamació de la República
- 
												 Política
												De la ZBE a la «pujada d'impostos»: la marxa lenta que no arrenca a Manresa Política
												De la ZBE a la «pujada d'impostos»: la marxa lenta que no arrenca a Manresa

 
															 
															 
															 
															