Si al migdia era Ciutadans des de l'estació de la Renfe de Manresa qui reclamava un millor funcionament d'Adif pel que fa a la línia de Barcelona, aquest dimarts a la tarda Convergència feia la roda de premsa des de la "fantasmagònica" estació de Castellbell i el Vilar, segons la definia la candidata Lourdes Ciuró. En aquest cas, però, els nacionalistes parlaven del dèficit d'inversions en infraestructures de l'Estat a Catalunya que la mateixa Ciuró situava en els 4.000 milions.
L'alcalde de Sallent i també candidat, David Saldoni, remarcava que "si la línia fos més ràpida, més segura i més còmoda, segur que més gent la faria servir i no caldria tancar estacions per esgarrapar uns minuts al trajecte". Saldoni, que ja no trobava qualificatius per definir l'estat de la línia a Lleida, "amb bicicleta arribarem abans", incidia en el fet que l'estat de la línia també feia "perdre competitivitat a la comarca".
La candidata número 3 per Barcelona, Lourdes Ciuró, contraposava la situació de pobles de 28 habitants d'Espanya que tenen estació de l'AVE "i en canvi el tren del Bages està com està". "Clar que hi hem d'anar a Madrid", s'exclamava. "Seguim el full de ruta del Parlament, però mentrestant bé ens hem de cuidar de les nostres infraestructures" justificava. I recordava que el dèficit d'inversions en infraestructures és de 4.000 milions, "i mentrestant ens fan demanar el FLA per a que ens deixin els nostres propis diners que després hem de tornar amb interesos".
Finalment, el diputat al Parlament, David Bonvehí, ha clamat per la falta d'adaptabilitat de l'estació de Manresa. "No pot ser que l'estació d'una capital de comarca no tingui l'accés adaptat per a persones amb dificultats de mobilitat", ha assegurat. "No pot ser que per poder pujar al tren hagis de trucar dos dies abans a Renfe per a què algú que et pugui ajudar".
ARA A PORTADA
-
-
Esports El CE Manresa encaixa la primera derrota de la temporada al camp del Tudelano (2-1) Pere Fontanals
-
Societat Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat Pere Fontanals
-
Esports Manel Deli es proclama campió del món M50 dels 100 quilòmetres en ruta a Galícia Pere Fontanals
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
21 de juny de 2016 a
les 23:16
Actualitzat el
21 de juny de 2016 a les
23:21
Et pot interessar
-
Política
ERC Sant Fruitós retreu que el gimnàs del Pla del Puig arribi amb dos anys de retard
-
Política
Endavant crea el primer nucli de l'organització al Moianès
-
Política
Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat
-
Política
Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa
-
Política
Junts per Manresa reclama revisar els contenidors massa a prop dels habitatges per prevenir incendis
-
Política
«Manresa no pot assumir més gent que necessita assistència social»
