El grup municipal de Ciutadans a Manresa presentarà, en el proper ple, una moció a l'ajuntament en la qual se l'instarà que abandoni la seva adhesió a l'Associació de Municipis per a la Independència (AMI). Aquesta decisió, tal com expliquen els regidors del partit a la capital del Bages -Andrés Rojo i Miguel Cerezo- s'ha produït després que el passat 10 de febrer el magistrat del jutjat contenciós administratiu número 1 de Tarragona estimés el recurs que van presentar els quatre regidors de l'Ajuntament de Reus -el setembre del 2015- en relació a l'adhesió a l'AMI.
En la sentència el jutge va anul·lar i va declarar no conforme a dret tant aquest acord del Ple com el Decret d'Alcaldia que aprovaven l'adhesió de Reus a l'AMI, així com també el pagament de la quota a aquesta entitat. La sentència va condemnar a l'ajuntament reusenc a assumir les costes judicials, que van pujar als 300 euros.
"Des de la formació hem denunciat en el nostre ajuntament, en diverses ocasions, que els diners de tots per a un ús partidista no només és un error sinó que, com ha demostrat la sentència del jutjat de Tarragona, és il·legal", ha manifestat Rojo, que ha afegit que "els diners que es gasten per a una associació privada dirigida a uns pocs amb els diners de tots hauria de fer-se servir per a assumptes socials, que sí que és un interès de tots i per a tots".
Cal recordar que tant l'AMI com l'Ajuntament de Reus han anunciat que recorreran la sentència.
Cs demanarà a l'ajuntament de Manresa que deixi l'AMI arran de la sentència judicial contra Reus
Andrés Rojo ha explicat que destinar "els diners de tots per a un ús partidista no només és un error sinó que, com ha demostrat la sentència del jutjat de Tarragona, és il·legal"
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de febrer de 2017 a les 10:54
Et pot interessar
-
Política ERC celebrarà cinc anys d’alcaldia a Manresa amb una festa oberta al Sielu
-
Política El semàfor: un element en vies d'extinció a Sant Joan de Vilatorrada
-
Política La Manresa més «ben parida», per combatre el pessimisme
-
Política Fem Manresa organitza una xerrada per analitzar els riscos del projecte de soterrament dels FGC a la ciutat
-
Política Un centenar de veïns es concentren a Moià per frenar la tramitació de la planta de biogàs
-
Política Castellbell i el Vilar prepara el relleu en la gestió de l'aigua a Mas Enric-Can Prat