Jordi Cuixart ha sortit de la presó de Lledoners aquest dijous a dos quarts de vuit del vespre amb el primer permís penitenciari de 48 hores, tal com han confirmat fonts penitenciàries consultades per NacióDigital. A la sortida del centre penitenciari, el president d'Òmnium ha saludat un grup de persones concentrades i ha fet el gest de la victòria. Després ha entrat en un cotxe i ha marxat. Haurà de tornar a la presó dissabte a la mateixa hora.
El permís el va demanar dimarts i dimecres va rebre l'acceptació per part del servei de classificació del Departament de Justícia. Cuixart, com Jordi Sànchez, ja pot accedir a permisos perquè està classificat en segon grau i ha complert una quarta part de la pena de nou anys. Van entrar a la presó el 16 d'octubre de 2017.
L'entorn del president d'Òmnium no ha volgut detallar en els darrers dies quin ús farà de les 48 hores de permís concedides per les institucions penitenciàries. A través d'un comunicat, han dit que no tindrà agenda pública i han deixat clar que Cuixart s'acull al permís perquè és un "dret", en cap cas un "privilegi".
A més de Cuixart i Sànchez -el líder de la Crida també pot sortir de manera imminent-, al llarg d'aquest any també podran demanar permisos Joaquim Forn (el 16 de juny) i Josep Rull (el 2 d'octubre). Oriol Junqueras, Carme Forcadell, Dolors Bassa, Raül Romeva i Jordi Turull hauran d'esperar al 2021.
La via del 100.2, en marxa
Jordi Sànchez, Jordi Turull i Josep Rull no recorreran per ara el segon grau, com ha avançat l'ACN i ha confirmat NacióDigital, i aposten per explorar la via de l'article 100.2 del reglament penitenciari, que combina elements del segon i el tercer grau, i permetria als presos de Junts per Catalunya (JxCat) sortir de la presó de Lledoners per anar a treballar o fer tasques de voluntariat.
Fonts de la seva defensa expliquen a aquest diari que tenen diverses opcions de feina sobre la taula, però encara no hi ha res tancat. Els tres dirigents independentistes confien que els permisos penitenciaris normalitzin la situació i ajudin els centres a decantar-se per aquesta opció, que es podria començar a materialitzar de cara al març.
Els presos d'ERC també han activat aquesta via. La defensa de Carme Forcadell, Oriol Junqueras, Raül Romeva i Dolors Bassa està preparant la documentació necessària per facilitar-la a les presons de cara a la primera setmana de febrer. Presentaran ofertes de feina dels presos i opcions de voluntariats, tot plegat per argumentar que poden sortir dels centres penitenciaris.
Cuixart surt per primer cop de la presó
Política
El president d'Òmnium accedeix a un permís penitenciari de 48 hores després d'estar empresonat des del 16 d'octubre de 2017
ARA A PORTADA
-
Societat Mor el conductor d'un cotxe en sortir de la via a la C-37z a Manresa Neus Climent / Agències
-
Societat Un poll d'aufrany és anellat per tercer any consecutiu a Sant Llorenç del Munt i l'Obac Pere Fontanals
-
Economia De 190.000 a 475.000 euros sense posar-hi ni un totxo: el «negoci» de l'habitatge al cor de Manresa Pere Fontanals
-
Esports Laia Font acaba 12a individual a l'Europeu i Espanya es classifica per a la final per equips Pere Fontanals
-
Economia CGT i ASB denuncien ERTO al sector carni del Bages arran de la pesta porcina Pere Fontanals
Publicat el
16 de gener de 2020 a
les 20:13
Et pot interessar
-
Política
El PP acusa el Govern de «premiar l'ocupació» amb la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el govern de defugir el debat sobre la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el Govern i Aloy de «capitular davant la pressió» amb la compra del Bloc 8
-
Política
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Política
L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025
-
Política
El govern de Manresa defensa el nou protocol d'emergència habitacional: «Ordena la intervenció»
