El Consell Comarcal i el nou delegat territorial es reuneixen amb el Bages sobre la taula

Infraestructures viàries i millores a la xarxa hidràulica han estat alguns dels temes que s'han tractat

Publicat el 22 de febrer de 2011 a les 14:33

Josep Candàliga i Jordi Moltó, aquest dimarts al matí al Consell. Foto: Catpress

Els responsables del Consell Comarcal del Bages s'han reunit avui amb el nou delegat territorial de la Catalunya Central, Jordi Moltó, per tal de tractar diferents temes d'interès per a la comarca.

Els responsables comarcals li han exposat la tasca duta a terme a través del Consorci Viari i els temes pendents en matèria de carreteres (obres en execució, obres pendents de licitar, punts negres, aprovació del pla director de mobilitat de la Catalunya Central, demandes de millora ferroviària, etc). Precisament, el proper 9 de març hi ha convocada una reunió del ple del Consorci Viari i s'està pendent de poder agendar una reunió amb el secretari de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Damià Calvet.

Altres temes que preocupen el Consell i que s'han posat sobre la taula han estat les obres hidràuliques, sobretot pel que fa a l'abastament del Bages-Llobregat. Hi ha un projecte aprovat per l'Agència Catalana de l'Aigua l'any 2008, però que resta pendent de licitació per manca de finançament de l'ACA. Es tracta un dipòsit de 1.000 m3 de capacitat, i la canonada general i les connexions amb la xarxa d'aigua en alta per a l'abastament d'Artés. El Consell, que ja havia aconseguit finançament addicional per a aquest projecte, tem perdre els diners aconseguits pel retard en la licitació.

Els responsables comarcals també han parlat amb Moltó sobre la situació socioeconòmica del Bages; la problemàtica dels runams salins i la construcció del col·lector del salmorres; i li han transmès les queixes de diferents ajuntaments per poder donar compliment a la llei d'animals domèstics.