Raúl Macià, el feixista de Balsareny que va encapçalar una agressió contra set persones que defensaven l'estelada de la plaça Onze de Setembre de Manresa, ara fa un mes, reingressarà a presó aquest proper dimecres. Macià va ser el passat 30 de juliol el principal artífex de l'agressió a set persones a la capital del Bages després de penjar una estelada a la plaça Onze de Setembre, com es demostra en diversos vídeos que han circulat per la xarxa. L'acompanyaven tres persones més.
A banda d'aquest fet, l'Ajuntament de Manresa també va demanar a finals de juliol al jutjat que s'investigués si era constitutiu de delicte que arrenqués una estelada que era on era per decisió del ple municipal, i el de Barcelona va fer el mateix davant l'assalt que va patir el Districte de Sant Andreu, amb Macià enfilant-se a un balcó per arrencar un llaç groc. Fa només una setmana, Raúl Macià era entrevistat per Tele5 arran del conflicte entre els que pengen llaços grocs i els que els treuen, com a mostra d'espanyol exemplar.
La junta de tractament penitenciari amb la presència del jutge de vigilància penitenciari ha decidit la suspensió del tercer grau de Macià durant la seva reunió periòdica. Els Serveis Penitenciaris, inicialment, no la va demanar. La suspensió del tercer grau, però, s'ha demorat gairebé un mes, quan per casos similars o fins i tot menys greus, se sol·licita en tres o quatre dies. Les vacances del titular del Jutjat de primera instància i instrucció número 5 de Manresa, que és el que porta el cas de les agressions, han provocat aquest endarreriment. Macià s'ha de presentar pel seu propi peu aquest dimecres al centre penitenciari dels Lledoners.
A Lledoners, però lluny dels presos polítics
Macià, que es troba en tercer grau penitenciari d'una condemna de tres anys i nou mesos per robatori amb arma de foc i sis més per tràfic de drogues, tornarà al centre penitenciari dels Lledoners però, segons ha confirmat Serveis Penitenciaris a NacióManresa, ho farà en un mòdul des del qual no tindrà cap contacte amb els presos polítics. Macià estarà internat en el mòdul de presos amb delictes de violència, mentre que els presos polítics es troben entre els presos no violents.
Amb aquesta, serà la tercera vegada que a Macià li retiren el tercer grau penitenciari i ha de reingressar a presó. En tots tres casos per faltes o delictes de caire ideològic. La primera ocasió va ser quan va arrencar un rètol de Sallent amb la llegenda "Municipi per la Independència" i la segona per intentar sabotejar la Marxa de torxes per la independència de Balsareny, el 10 de setembre de 2017.
El feixista de Balsareny, que completarà el total de la seva condemna el 26 de novembre de 2020, no podrà viure des del carrer el proper Onze de Setembre ni el primer aniversari de l'1-O.
El feixista de Balsareny que va agredir set persones a Manresa reingresarà dimecres a presó
Política
Raúl Macià, que es troba en tercer grau penitenciari, tornarà a Lledoners, però no tindrà contacte amb els presos polítics
ARA A PORTADA
-
-
Societat Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Les Caputxines i la Fàbrica Nova obren portes per les Jornades Europees del Patrimoni Redacció
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
-
Economia Aigües de Manresa assumeix les depuradores de Castellbell i Monistrol i arriba a les 22 Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
28 d’agost de 2018 a
les 21:34
Actualitzat el
29 d’agost de 2018 a les
15:05
Et pot interessar
-
Política
L'alcalde de Girona visita Manresa i comparteix experiències i reptes municipals amb Aloy
-
Política
Enric Terencio, candidat del PSC a l'alcaldia de Moià a les eleccions de 2027
-
Política
El FNC disputarà a Aliança Catalana el vot d'extrema dreta a Manresa amb Cristina Solano
-
Política
ERC Bages aplega un centenar llarg de persones a Cardona per reivindicar el treball municipal
-
Política
Junts demana explicacions per una subvenció a la Fundació Sallar pels seus vincles amb l'entramat de la DGAIA
-
Política
Manresa descarta revisar la ubicació dels contenidors propers a façanes
