Josep Ribes durant la seva intervenció al Fòrum progressista. Foto: PSC
El "Fòrum progressista", el cicle de col·loquis ciutadans que serveix al PSC de Manresa per nodrir de propostes el seu programa electoral, ha començat avui la seva programació del mes d'abril amb una sessió dedicada a les polítiques per a la igualtat de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals. L'acte, que s'ha celebrat a les 19.00 al Voilà!, ha comptat amb la participació de Josep Ribes, president de la Penya Blaugrana de Gais i Lesbianes i membre de la Sectorial LGTB del PSC.
Ribes ha analitzat el paper que, al seu parer, haurien de jugar els ajuntaments en l'avenç per a la igualtat real d'aquest col·lectiu. Per començar, ha afirmat que cal "fomentar el respecte entre diversos col·lectius i diverses cultures" i que, en aquest sentit, un dels reptes és sensibilitzar alguns sectors de població nouvinguda respecte els drets del col·lectiu LGTB: "Cal incorporar el tema LGTB als tallers de nouvinguts que s'organitzen des dels ajuntaments", opina Ribes.
El ponent també creu que els consistoris haurien de crear "serveis d'assessorament a persones del col·lectiu i les seves famílies", i vetllar perquè equipaments com biblioteques i centres cívics disposin de publicacions i material bibliogràfic de temàtica LGTB que puguin servir d'orientació a les persones que la demandin.
Educar pares i docents
Per altra banda, Ribes també ha parlat sobre les bases educatives de la lluita per la igualtat, i ha manifestat que "l'escola és el marc base de convivència, i quan s'hi parli de sexe també s'ha de parlar clarament de sexe entre persones del mateix sexe". A més, creu que "a banda del treball amb els alumnes, cal educar els pares i els docents".
Per últim, el ponent ha destacat la necessitat de promoure l'associacionisme LGTB a Manresa com una de les mesures bàsiques per a avançar en la visibilitat del col·lectiu. Les diverses propostes formulades pels assistents després de la intervenció de Josep Ribes seran majoritàriament recollides al programa electoral del PSC. La propera sessió del "Fòrum progressista" tractarà sobre Economia i Territori i comptarà amb la participació de Joan Trullén, ex secretari general d'Indústria del Govern espanyol. Serà dijous, 7 d'abril, a les 19.00 al Voilà!.
El «Fòrum progressista» del PSC reflexiona sobre polítiques per a LGTB
La sessió ha comptat amb la participació de Josep Ribes, president de la Penya Blaugrana de Gais i Lesbianes i membre de la Sectorial LGTB dels socialistes catalans
ARA A PORTADA
Publicat el 02 d’abril de 2011 a les 13:26
Et pot interessar
-
Política Salvador Busquets i Mariona Homs lideren una nova executiva d'ERC al Bages
-
Política Junts insta l'Ajuntament de Manresa a allunyar-se de les empreses vinculades al cas DGAIA
-
Política Carrer Guimerà: tot a punt per als nous recorreguts de bus i per a una tarifa plana d'aparcament
-
Política Aliança Catalana utilitza una imatge falsa feta amb IA per alimentar la xenofòbia a Manresa
-
Política Marc Aloy denuncia «falsedats greus» del vídeo d'Octuvre i anuncia accions legals per defensar-se
-
Política Junts reclama al Govern solucions urgents per la manca d'atenció pediàtrica al Moianès