El Govern preveu signar el conveni de construcció de la nova escola Valldaura a finals d'any

Política

Els alumnes del centre fa 17 anys que estudien en mòduls prefabricats

Publicat el 15 d’octubre de 2026 a les 22:11

El Govern preveu signar abans de finals d'any el conveni de finançament per construir el nou edifici de l'escola Valldaura de Manresa, on els alumnes fa 17 anys que estudien en mòduls prefabricats. Així ho ha anunciat aquest dijous el conseller de la Presidència, Albert Dalmau, després de reunir-se amb l'equip de govern municipal per abordar diversos projectes pendents a la ciutat. Dalmau ha reconegut que la situació de l'escola "s'ha allargat massa": "No ens podem permetre com a país consolidar escoles en situacions de provisionalitat que s'havien convertit en permanents". De la seva banda, l'alcalde de Manresa, Marc Aloy, ha recordat que el centre fa 17 anys que funciona en unes instal·lacions provisionals que "no són les més adequades".

Després de mesos de treball entre l'Ajuntament i la Generalitat, el Govern ja té a punt els tràmits per signar el conveni i fer possible la construcció del nou edifici. L'escola Valldaura va obrir les portes el curs 2009-2010 en mòduls prefabricats. El 2021, l'Ajuntament de Manresa va adquirir un solar per construir-hi l'edifici definitiu i es va comprometre a avançar els diners de la inversió. Malgrat això, el projecte havia quedat encallat.

La previsió és que el nou centre tingui dues línies educatives, en lloc d'una com fins ara. La comunitat educativa s'ha mobilitzat en diverses ocasions per reclamar a la Generalitat i al consistori que posin fi a la provisionalitat i dotin l'escola d'unes instal·lacions definitives.

Pel que fa als terminis, Dalmau ha precisat que el conveni que es vol tancar abans d'acabar l'any és el de finançament. La construcció haurà de continuar avançant un cop estiguin concretats aquest acord i el projecte.

Canvis en les obres de la nova seu de la Delegació del Govern

La reunió entre la Generalitat i l'Ajuntament també ha servit per concretar canvis en les obres de la nova seu de la Delegació del Govern a la Catalunya Central, a Manresa. Segons ha anunciat Dalmau, el projecte es modificarà per eliminar la construcció d'un segon soterrani, una decisió que vol reduir les dificultats de l'obra, els sobrecostos i les molèsties a l'entorn.

El conseller ha explicat que l'acord permetrà continuar endavant amb la construcció de l'edifici, que acollirà els serveis de la Generalitat a la capital del Bages. Amb la modificació del projecte, la previsió és que les obres acabin el 2029.

Escull Manresa com la teva font preferida de Google