El govern de Súria ha "lamentat" el vot en contra dels grups municipals de l'oposició a la proposta d'autoritzar la despesa plurianual del projecte constructiu de la nova Biblioteca Pública i Centre Cultural al Califòrnia, ja que pot comportar "la pèrdua d'una subvenció de més d'un milió d'euros, atorgada pel departament de Cultura de la Generalitat", segons han assegurat.
Els grups de l'oposició (ERC, Ais, Junts) i el regidor no adscrit van votar en contra de la modificació de crèdit que havia de permetre iniciar el projecte, perquè "no hi ha hagut intenció d'apropament" del govern als grups "ni als veïns" a l'hora de debatre aquest projecte i consideren que abans d'iniciar les obres del Centre Cultural, s'ha de prioritzar una alternativa al pàrquing existent en aquesta finca.
El govern municipal ha volgut remarcar que la pèrdua d'aquesta subvenció també "comportarà l'aturada del projecte de SAIAR per a les persones grans i la pèrdua de les subvencions ja compromeses per fer realitat aquest equipament sociosanitari".
Sobre la queixa de l'eliminació d'aparcament a la finca del Califòrnia, el govern ha assegurat que disposa d'una alternativa d'estacionament "al costat de l'espai", i que ofereix més places que el pàrquing actual, "però l'oposició no ha permès desenvolupar l'acord verbal al qual es va arribar l'any 2021 amb la propietat del terreny per tal de fer-ho possible".
Finalment, ha volgut aclarir que l'oposició municipal "ha tingut possibilitats de ple accés a tota la informació disponible sobre els dos projectes i que s'han fet nombroses reunions i contactes amb els grups d'oposició per intentar apropar posicions".
[noticia]108483[/noticia]
El govern de Súria diu que l'oposició al Centre Cultural al Califòrnia pot fer perdre un milió d'euros al municipi
Política
Els grups de l'oposició van votar en contra d'una modificació de crèdit per iniciar-ne la construcció
ARA A PORTADA
-
Societat Manresa desplega un pla de xoc sense precedents per transformar el Centre Històric Pere Fontanals
-
Societat Comencen les obres de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el passeig del Riu Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Els Tirallongues conviden la ciutadania a acompanyar-los al Concurs de Castells Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Quatre castells de frontera del Bages seran l'escenari dels Aplecs de Patrimoni obert d'aquest octubre Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Un centenar de persones homenatgen a Manresa els milicians de la Columna Terra i Llibertat Pere Fontanals
Publicat el
17 de març de 2023 a
les 23:26
Actualitzat el
17 de març de 2023 a les
23:35
Et pot interessar
-
Política
Esther Giménez-Salinas, Síndica de Greuges, visita Súria en la seva primera estada oficial
-
Política
ERC Bages celebrarà una trobada comarcal per reivindicar el treball compartit als pobles
-
Política
L'Espai Òmnium de Manresa acollirà la presentació d'un assaig sobre l'extrema dreta
-
Política
ERC Sant Fruitós retreu que el gimnàs del Pla del Puig arribi amb dos anys de retard
-
Política
Endavant crea el primer nucli de l'organització al Moianès
-
Política
Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat
