Aquest dijous s'ha celebrat la sessió ordinària del ple municipal de Sant Joan de Vilatorrada. Un dels punts ha estat l'aprovació inicial del Reglament Orgànic Municipal (ROM). Aquesta reforma s'ha fet per posar al dia un document que datava del 1987. S'ha aprovat per unanimitat i entre altres coses queden regularitzats els temps d'intervenció al ple i es permetrà el vot a distància per causes majors i justificades (permís de maternitat o paternitat, lactància compactada o equiparable o en situació de malaltia prolongada greu).
"Vam començar a treballar-ho amb els grups a partir del 2021 i volem agrair a tothom la seva col·laboració", assegura l'alcalde de Sant Joan de Vilatorrada, Jordi Solernou. "Entrarà en vigor el proper mandat per terminis, però consideràvem que era necessari que quedés aprovat ja", afirma l'alcalde. Tots els grups han agraït al departament de Secretaria de l'Ajuntament per la feina feta.
Les successives reformes del marc legislatiu del règim local, l'experiència acumulada durant tots aquests anys, el creixement del municipi i la necessitat de donar resposta a noves realitats i d'adaptar-se als avenços de les noves tecnologies, han motivat la necessitat i conveniència d'obrir un procés de revisió i actualització d'aquest Reglament Orgànic per adaptar-lo i donar resposta adequada a la realitat actual i a les exigències municipals i ciutadanes.
El nou Reglament orgànic s'ha creat fruit d'un debat i d'aportacions de tots els grups municipals. El document tracta l'organització institucional, quins són els òrgans de representació, assessorament i control i del seu règim de funcionament, dels membres de la corporació i del seu estatut -és a dir, els deures i drets dels regidors i regidores-, i de la informació i participació ciutadanes.
El ple de Sant Joan de Vilatorrada aprova inicialment el Reglament Orgànic Municipal
Política
Tracta l'organització institucional, quins són els òrgans de representació, assessorament i control i del seu règim de funcionament, entre d'altres
ARA A PORTADA
-
Successos El jutge manté els càrrecs als quatre activistes pel sabotatge a ICL al Bages Pere Fontanals
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans El Grup Sardanista Dintre el Bosc administrarà la Festa de la Llum de Manresa el 2027 Redacció
Publicat el
23 de febrer de 2023 a
les 21:18
Actualitzat el
23 de febrer de 2023 a les
21:25
Et pot interessar
-
Política
La Grada d'Animació reclama desencallar el nou pavelló abans del període electoral
-
Política
Els Comuns de Navarcles reclamen que el bus pari a l'hospital i a les Bases de Manresa
-
Política
El ple de Monistrol aprova mesures per corregir el nou sistema de recollida de residus
-
Política
La PAHC Bages irromp a la Universitat Catalana d'Estiu a Manresa per reivindicar el Bloc 8
-
Política
Súria rebutja la ubicació prevista de la planta de biogàs projectada a Sant Mateu de Bages
-
Política
Sant Fruitós invertirà 405.000 euros per climatitzar i modernitzar el Pavelló Municipal
