El Consell Comarcal del Bages rebutja la sentència del Tribunal Suprem, demana l'amnistia i defensa el dret a l'autodeterminació com a vies per solucionar el conflicte amb l'Estat. En el marc d'un ple extraordinari celebrat aquesta tarda, el Consell Comarcal ha aprovat una moció amb el suport dels grups d'ERC, Junts per Catalunya, la CUP i En Comú Guanyem, el vot contrari del PSC i l'absència de Ciutadans.
El text aprovat s'oposa de manera enèrgica a la sentència i demana la llibertat immediata de tots els presos i preses polítiques. La moció denuncia que la decisió del Tribunal Suprem representa una regressió dels drets i les llibertats de la ciutadania de Catalunya i expressa la més profunda solidaritat amb les persones condemnades i amb les seves famílies. El text també es reafirma en el caràcter pacífic i no violent del moviment independentista i exigeix al govern de l'Estat que respecti la legitimitat de les persones escollides democràticament.
Finalment, el Consell Comarcal es posa al servei del diàleg polític i s'ofereix per treballar amb l'objectiu de trobar solucions a l'actual conflicte polític.
El ple del Consell Comarcal del Bages rebutja la sentència del Tribunal Suprem
Política
La moció, acordada per ERC, Junts per Catalunya, CUP i En Comú Guanyem, defensa també l'amnistia i el dret a l'autodeterminació
ARA A PORTADA
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
-
Economia Aigües Manresa tanca l'exercici 2025 amb 26,9 milions de facturació i una forta aposta digital Pere Fontanals
-
Successos La Fiscalia arxiva la denúncia contra l'Ajuntament de Castellbell pel cas del Mas Brunet Redacció
Publicat el
15 d’octubre de 2019 a
les 20:37
Actualitzat el
15 d’octubre de 2019 a les
20:41
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns de Navarcles reclamen que el bus pari a l'hospital i a les Bases de Manresa
-
Política
El ple de Monistrol aprova mesures per corregir el nou sistema de recollida de residus
-
Política
La PAHC Bages irromp a la Universitat Catalana d'Estiu a Manresa per reivindicar el Bloc 8
-
Política
Súria rebutja la ubicació prevista de la planta de biogàs projectada a Sant Mateu de Bages
-
Política
Sant Fruitós invertirà 405.000 euros per climatitzar i modernitzar el Pavelló Municipal
-
Política
La Generalitat estudia una variant soterrada de la C-55 a Monistrol de Montserrat
