El Grup Municipal del PSC ha emès un comunicat tant bon punt s'ha fet pública la modificació del cartipàs del govern de l'Ajuntament de Manresa felicitant-se perquè la regidoria d'Habitatge quedi circumscrita a l'Àrea de Serveis a les Persones i no a Territori perquè és l'opció més adient en l'actual moment d'emergència social i habitacional.
Segons el president del Grup Municipal del PSC, Felip González, "Joan Calmet, el seu nou responsable, és regidor bregat en la interlocució amb els representants de la societat civil més mobilitzada i crítica; i ara haurà de continuar esprement les seves capacitats de diàleg i cintura política amb col·lectius com la PAHC, per exemple; i amb el repte principal d'anar sumant més habitatge social al parc públic i, també, donar major impuls a la redacció d'un Pla Local de l'Habitatge que, de moment, no està aconseguint portar al dia el calendari inicialment fixat d'execució". També, segueix el PSC, caldrà veure si assumeix, com Llobet, la presidència de l'empresa municipal Fòrum SA.
L'altra regidora del Govern que veu ampliada la confiança de l'alcalde és Àuria Caus, que a més de passar a ser tinent d'alcalde "i per tant, millorar el seu sou" assumeix la responsabilitat de Portaveu del Govern i una Regidoria de Comunicació de nova creació amb la que Junyent "aprofita la remodelació de cartipàs per donar encara més rellevància a la seva creixent maquinària de comunicació i propaganda institucional".
Finalment, Jaume Arnau entra al govern de Junyent assumint les regidories de Comerç i Mercats "amb el repte d'aconseguir una bona interlocució amb les nombroses i no sempre homogènies entitats representatives del comerç a la ciutat i, sobretot, amb el de rellançar un mercat de Puigmercadal immers en una greu crisi des de fa massa temps, i resoldre la seva provisionalitat actual de gestió a l'espera d'una necessària pressa de decisions valentes sobre el seu futur".
Pel que fa al possible increment del cost que suposi aquesta segona remodelació del Govern, el PSC esperarà a veure amb detall com quedarà definit finalment el règim de dedicacions (fins ara 9,5 dedicacions repartides entre 15 regidors). "Recordem que la primera remodelació de febrer passat amb l'entrada d'ERC al Govern ja va significar un increment percentual de cost d'un 3,52%; aconseguit, això sí, a base de reduir dedicació d'algunes regidores convergents, la jubilació del tinent d'alcalde Sala, la renuncia del sou municipal de Toni Llobet i el fet que l'Ajuntament comparteix gairebé a mitges amb la Diputació de Barcelona l'assignació econòmica a l'Alcalde", ha conclòs González.
ARA A PORTADA
-
Política Manresa modifica el POUM per fer possible la construcció del nou pavelló del Congost Redacció
-
-
Política El govern de Manresa acusa Junts de «faltar a la veritat» sobre el nou pavelló del Congost Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Luz Casal inaugura el Festival Camins, que arrenca amb un 75% de les entrades venudes Redacció
-
Cultura i Mitjans Voilà a la Lluvià renuncia a organitzar l'edició d'aquest estiu per retards administratius Pere Fontanals
Publicat el
08 de setembre de 2016 a
les 17:11
Actualitzat el
08 de setembre de 2016 a les
17:15
Et pot interessar
-
Política
La prova sísmica de la nova seu de la Generalitat a Manresa es completa sense incidències
-
Política
Sant Salvador de Guardiola s'adhereix a la moció per aturar la tramitació del Plater
-
Política
Junts Manresa portarà al ple una moció per recuperar el camp de futbol de Sant Pau
-
Política
Fem Poble-CUP escull Gemma Codina com a candidata a l'alcaldia de Sallent
-
Política
Marc Aloy visitarà el barri de Sant Pau en una nova jornada del programa Alcalde als Barris
-
Política
Un forn amb nom de plaça
