ERC ha presentat aquest dimecres dues noves incorporacions a la llista que presentarà a les municipals del 26 de maig a Manresa. Jamaa Mbarki i Gina Sonia Plopu són el que el cap de llista Marc Aloy ha definit com a "nova ciutadania" a la qual ERC ha prestat una "especial atenció" en els darrers anys, i que a banda de participar en la vida social de Manresa ara participaran en la vida política de la ciutat.
Jamaa Mbarki va arribar des del Marroc a Catalunya el 1988, amb 18 anys, i per motius laborals va venir a Manresa, ciutat de la qual és ciutadà des del 1991. Va estudiar dos anys a la facultat de Dret del Marroc. D'allí va néixer la seva implicació en el món sindical. Durant quatre anys ha estat delegat de Comissions Obreres en una empresa privada i en fa més de 12 anys que ho és al comitè de l'Ajuntament de Manresa, on treballa des del 2000.
Des del 2008 és l'agent d'acollida de l'Ajuntament, feina que li ha permès acumular una experiència molt vàlida, que sempre ha estat acompanyada de la formació en l'àmbit de la nova ciutadania i l'acollida, així com en l'àmbit de l'estrangeria. Mbarki és la porta d'entrada a la ciutat. Ha acompanyat centenars i centenars de persones en el seu procés d'establiment a Manresa.
Gina Sonia Plopu va néixer a Romania, on va adquirir la titulació de mestra d'Educació Infantil i de Primària, i va cursar estudis de Psicologia. Va arribar a Manresa el 2007. Ha fet cursos de Llengua Catalana i Castellana per poder convalidar els seus estudis i exercir la seva professió a Catalunya i ha ampliat els seus estudis en l'àmbit de l'educació a la Universitat de Barcelona, amb un Màster sobre Investigació i Canvi Educatiu. A banda, ha estat també voluntària en la formació d'adults i en el reforç escolar.
És una persona molt implicada en l'activitat de la comunitat romanesa de Manresa —actualment és l'actual presidenta de l'Associació de Romania a Manresa i al Bages— i aposta per la igualtat d'oportunitats i per la participació activa de totes les persones a la nostra ciutat, sigui quin sigui el seu origen.
Aquestes dues incorporacions a la llista se sumen a la de David Aaron López, que va ser presentat la setmana passada. ERC celebrarà una assemblea el dijous 28 de març per definir els primers llocs de la llista.
ERC incorpora Jamaa Mbarki i Gina Sonia Plopu en la seva llista per a Manresa
Ell, originari del Marroc, és agent d'acollida de l'Ajuntament, i ella, de Romania, és mestra d'educació infantil i primària
ARA A PORTADA
-
Pau Sellart: «La selectivitat em va anar molt bé, però no esperava tenir la millor nota del Bages» Pere Fontanals
-
Sergi Perramon es reuneix amb Artur Mas per estudiar escenaris de cara a les municipals de 2027 Pere Fontanals
-
La Taula del Foment de l'Ús Social del Català a Manresa reuneix 60 agents per revertir la regressió lingüística Pere Fontanals
-
La PAHC denuncia un desnonament imminent al Bloc 8 i exigeix a l'Ajuntament que l'expropiï Pere Fontanals
-

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 20 de març de 2019 a les 17:19
Actualitzat el 20 de març de 2019 a les 17:35
Et pot interessar
-
Política La mobilització veïnal frena el desnonament al Bloc 8, símbol de la lluita per l’habitatge a Manresa
-
Política Artés redefineix l'ús dels horts municipals per impulsar una agricultura urbana sostenible
-
Política Visita de Felip VI: quan les campanes de Montserrat no toquen ni quarts ni hores
-
Política La presència de Felip VI a Montserrat «ofèn a la memòria republicana i antifeixista»
-
Política Lluís Llach demana que Felip VI no passegi «amb normalitat» per Montserrat
-
Política Fem Manresa topa amb el govern en voler accelerar la recuperació esportiva de la Pista Castell