El candidat d’ERC a l’alcaldia de Manresa i guanyador de les eleccions, Marc Aloy, ha agraït la confiança que 9.119 persones han donat a la seva llista. Després del recompte oficial d’aquest dimecres als jutjats de Manresa, finalment són 10 vots els que separen els republicans de Junts per Manresa, un menys que el resultat provisional de la nit electoral.
Amb aquestes xifres sobre la taula, Aloy ha negat que hi hagi cap “empat tècnic” –tot i que la diferència és de 10 vots sobre un cens de 52.800- i entoma “la responsabilitat de formar govern”, tal i com va fer a la nit electoral. De fet, el president de la secció local d'ERC, Ramon Fontdevila, com a bon lletrat, ha tirat de metàfora "igual que no existeixen els conills tècnics, no hi ha empats tècnics, hi ha conills i hi ha empats... i això no és un empat, hem guanyat".
Els republicans no han volgut parlar de pactes, malgrat que davant de la insistència d'altres mitjans, han atribuït la notícia de NacióManresa sobre la "remor" per compartir l'alcaldia amb Junts per Manresa a un "relat interessat" del diari, suposadament amb la força conservadora.
Aquesta tarda s’ha convocat una assemblea amb els militants per debatre els moviments que ha de seguir el partit per formar govern. A partir d’aquí es començaran els contactes amb les formacions i la primera reunió serà amb Junts per Manresa.
ERC radicalitza la seva victòria: «Els conills tècnics no existeixen, i els empats tècnics tampoc, hem guanyat»
Els republicans atribueixen a un "relat interessat" la informació que va publicar NacióManresa sobre la possibilitat de fer un govern amb Junts per Manresa amb alcaldia compartida
ARA A PORTADA
-
La Transéquia tornarà a mobilitzar milers de persones al voltant de la Séquia el 15 de març Pere Fontanals
-
-
La PAHC denuncia l'Ajuntament de Sant Fruitós a la Síndica per negar-li el padró a una mare i la seva filla Pere Fontanals
-
-
Sor Lucía Caram, en missió humanitària a Ucraïna: «Estic orgullosa de Catalunya i del suport de la gent» Neus Climent
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
29 de maig de 2019 a
les 20:37
Actualitzat el
29 de maig de 2019 a les
21:08
Et pot interessar
-
Política
Alcaldes i regidors de Junts al Bages reclamen inversions immediates a Rodalies
-
Política
Un mural col·laboratiu omple la Bona Vista de missatges en suport a Palestina
-
Política
El polígon del Pont Nou també genera tensió en el ple de Manresa
-
Política
Els Comuns lliguen millores per a la Residència de la Font en el pacte de pressupostos
-
Política
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa
-
Política
Junts critica la manca de previsió en el nou sistema de residus a Sant Joan
