El grup municipal de Fem Manresa presentarà una moció al ple municipal del dijous de la setmana que ve que l'Ajuntament de Manresa destini els 3 milions i mig d'euros de romanent disponible de l'exercici 2023 a fer polítiques d'habitatge ja que considera que actualment, "i amb tots els governs anteriors", són "inexistents i ineficients", els ajuts són "nuls" i els microcrèdits "estan congelats des de fa anys perquè no es cobreixen", segons ha valorat el regidor Jordi Trapé.
La portaveu anticapitalista, Roser Alegre, ha raonat que a Manresa existeixen "greus problemes" d'habitatge que no permeten pal·liar "ni les situacions d'emergència". A la ciutat existeixen molts habitatges buits "que s'han de convertir en habitatge social i assequible" per mitigar "l'especulació" i prioritzar els "interessos col·lectius". Alhora, ha raonat, la intervenció en polítiques d'habitatge serveix "de motor" per cobrir altres mancances socials de Manresa. Aquestes mancances no es cobriran amb el Protocol de l'Habitatge que ha presentat recentment el govern "i que busca més facilitar desnonaments que convertir l'habitatge en un dret universal".
Trapé ha insistit que "anem molt tard" i que les polítiques de promoció de l'habitatge "no es poden deixar en mans privades". Per això ha reclamat "més diners i més valentia política" per afrontar el problema. "El pressupost municipal d'aquest 2024 és el que percentualment destina menys diners a l'àrea social i d'habitatge", ha sentenciat.
Per a Gemma Boix, amb aquests 3 milions i mig d'euros "es podria ampliar el parc públic d'habitatge", adquirir "nous pisos", arribar a un acord amb els propietaris "dels 1769 pisos buits construïts des de l'any 2000" per adequar-los i posar-los a lloguer social, augmentar el projecte de "masoveria urbana", o impulsar un alberg social "com tenen altres ciutats catalanes, fins i tot més petites que Manresa".
Amb tot, els anticapalistes s'han mostrat convençuts que el govern municipal "no acceptarà la moció", ja que, consideren, "prefereix prioritzar obres faraòniques, tal i com ja va dir en la roda de premsa de presentació del resultat de l'exercici passat".
Fem Manresa demana que els 3 milions i mig de romanent de 2023 es destinin a habitatge
Política
La candidatura considera que les polítiques municipals en aquesta matèria són "inexistents"
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages, líder en creixement industrial en els darrers cinc anys, segella un pacte històric Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans El Clam premia el Grup de Cooperació d'Althaia pel seu suport a un hospital del Senegal Pere Fontanals
-
Successos «Jo només vull treballar tranquil», diu el taxista manresà difamat per la ultradreta Pere Fontanals
-
Societat «No és una lluita contra els docents»: 400 alumnes es manifesten a Manresa per la suspensió de sortides Pere Fontanals
-
Successos La Guàrdia Urbana deté un menor per llançar pedres a una patrulla després de la manifestació d'estudiants Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
14 de març de 2024 a
les 21:59
Actualitzat el
14 de març de 2024 a les
22:09
Et pot interessar
-
Política
Junts acusa el govern de marejar els manresans amb la quota addicional de residus
-
Política
«Hi haurà pavelló, punt i final»: Generalitat i Ajuntament calmen les aigües al Congost
-
Política
Anjo Valentí titlla Junts d'«irresponsable» pel nou pavelló i critica el seu paper a Madrid
-
Política
Avancem Junts promet que el nou pavelló del Congost serà una realitat «governi qui governi» a Madrid
-
Política
Quatre càrrecs municipals del Bages, a les llistes de Junts per a les eleccions espanyoles
-
Política
El FNC presenta Cristina Solano com a candidata a Manresa
