Fem Manresa ha entrat una moció al ple municipal, que se celebrarà aquest dijous dia 24 de setembre, en commemoració del tercer aniversari de la celebració del referèndum d'autodeterminació de Catalunya de l'1 d'octubre, per tal d'obrir un procés participatiu per poder reubicar el nom 1 d'Octubre del nomenclàtor manresà, podent dotar així a totes les manresanaes i manresans de la capacitat de decidir la reubicació en el nomenclàtor d'una fita històrica tant per a la ciutat, com pel conjunt del país.
La candidatura rupturista veu que l'espai actual, la rampa i el pla d'accés als jutjats, no és un espai que faci valdre un dels moments més transcendentals de la història del nostre país; una de les expressions d'apoderament ciutadà, de resistència civil no-violenta i d'exercici de la democràcia més importants a l'Europa Contemporània.
Des de Fem Manresa apunten que l'espai que actualment s'anomena 1 d'Octubre no és realment una plaça i ni tan sols té cap placa identificativa ni commemorativa dels fets ocorreguts a la ciutat durant l'1 d'octubre, i en sí de la moció demanen que un cop triada la nova ubicació en el nomenclàtor, es faci efectiu el canvi col·locant la senyalització corresponent i es posi una placa commemorativa en record del referèndum d'autodeterminació celebrat en aquesta data.
Tot i entrar la moció en solitari, des de la candidatura d'esquerres transformadores han emplaçat a l'equip de govern de la ciutat a negociar per arribar a un acord. Asseguren haver tingut un primer contacte aquest dilluns al matí per abordar la qüestió i esperen poder seguir trobant-se per poder aconseguir un consens ampli entre els partits i les organitzacions pro-república catalana.
Fem Manresa demanarà un procés participatiu per reubicar el nom d'1 d'Octubre en el nomenclàtor
Presentarà una moció en el ple d'aquest proper dijous
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de setembre de 2020 a
les 21:06
Actualitzat el
21 de setembre de 2020 a les
21:12
Et pot interessar
-
Política
El Passeig i Rodalies serà la pròxima parada de l'Alcalde als Barris
-
Política
El Consell Comarcal del Bages impulsa un projecte per escoltar els joves sobre Europa
-
Política
Sant Joan incorpora 2,43 milions d'euros en noves inversions al pressupost
-
Política
Eva Torres serà la candidata del PSC de Sant Fruitós de Bages a les municipals del 2027
-
Política
Aliança Catalana anuncia Jordi Coloma com a candidat a l'alcaldia de Sant Vicenç de Castellet
-
Política
Jordi Hereu visita Sallent per conèixer els reptes de futur de la zona industrial i minera
