Aquest proper dissabte 15 d'octubre, data del 71è aniversari de l'afusellament del President de la Generalitat de Catalunya, Lluís Companys i Jover, l'Ajuntament de Fonollosa ha organitzat per primera vegada un acte d'homenatge en honor i record del President assassinat pels franquistes l'any 1940 al Castell de Montjuïc de Barcelona.
Després que el Ple del passat mes de setembre aprovés per unanimitat la Moció presentada, una Comissió formada per representants dels tres partits polítics (CiU, ERC i PSC) s'ha ocupat d'organitzar l'acte.
L'homenatge, que es farà al davant de l'Ajuntament de Fonollosa, començarà a les 12 del migdia, i comptarà amb l'acompanyament musical de l'Orquestra de l'Escola de Fonollosa, un parlament a càrrec de representants de la gent gran del municipi, un discurs institucional de l'Alcalde, l'ofrena floral i el cant dels Segadors. A part dels tres grups municipals, han donat suport a l'esdeveniment totes les entitats culturals i veïnals de Camps, Canet de Fals, Fals i Fonollosa.
La iniciativa s'emmarca dins la necessitat de recuperació de la memòria històrica i dignificació i restitució de l'únic President europeu assassinat per les forces feixistes durant la primera meitat del segle XX.
Fonollosa homenatjarà per primer cop el President Companys
Dissabte davant de l'Ajuntament a partir de les 12 del migdia
Ara a portada
-
Societat La Sareb insta la Plataforma dels Aliments de Manresa a marxar de la carretera de Vic Pere Fontanals
-
Plans La Moreneta tornarà a sobrevolar l'Abadia de Montserrat amb motiu del dia de la Mare de Déu Redacció
-
Política Aliança Catalana denuncia als Mossos l'assenyalament públic que va patir la diada de Sant Jordi Pere Fontanals
-
Societat Dilluns tornaran a funcionar els nous contenidors després de resoldre's l'avaria informàtica Redacció
-
Societat Josep Maria Mata-Perelló, Creu de Sant Jordi per la seva trajectòria científica i humana Redacció
Publicat el 13 d’octubre de 2011 a les 22:21
Et pot interessar
-
Política Dissabte començarà el període de votacions del pressupost participatiu de Sant Fruitós
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana
-
Política L'Ajuntament de Navàs aprova el pressupost més elevat de la seva història
-
Política La Generalitat farà obres de millora a les estacions d'autobús de Manresa i de Navàs