Fonollosa «només acata la voluntat que emana de la ciutadania»

Publicat el 09 de juliol de 2010 a les 11:25
En el ple d'aquest dijous, 8 de juliol, l'Ajuntament de Fonollosa va aprovar una moció en que "només acata la voluntat que emana de la ciutadania" a l'entendre que la sentència del Tribunal Constitucional envers l'Estatut de Catalunya "no respecta la voluntat del poble" en un acte que "no és democràticament admissible".

Així mateix, l'ajuntament bagenc considera que el Tribunal Constitucional és un òrgan "caducat, provisional i bloquejat en la seva renovació" que ha emès una sentència que "comporta una ruptura del pacte constitucional i de la via autonomista" que només permet "obrir nous camins mitjançant l'exercici del dret a l'autodeterminació".

És per això que el ple de l'ajuntament ha aprovat per unanimitat "manifestar que només acata la voluntat que emana de la ciutadania" i traslladar aquest acord al Parlament de Catalunya, al Govern espanyol i a les entitats municipalistes de Catalunya. Així mateix, acorden donar suport a la postura que adopti la majoria del Parlament de Catalunya en la sessió monogràfica que se celebri properament, i que la voluntat del poble només es pot determinar "en la seva lliure determinació". La moció aprovada conclou oferint tot el suport a Òmnium Cultural en l'organització de la manifestació del 10 de juliol.

La composició del ple de Fonollosa està formada per 4 regidors de CiU (que tenen l'alcaldia), 3 d'ERC, 1 del PSC i 1 no adscrit.

La moció diu el següent:

Davant la recent sentència del Tribunal Constitucional envers l'Estatut d'Autonomia de Catalunya aprovat en referèndum pel poble català el mes de juny de l'any 2006.

Atès que no s'ha respectat la voluntat del poble de Catalunya expressada democràticament el 18 de juny de 2006, quan va votar de manera favorable al nou Estatut de Catalunya, mostrant així el seu suport.

Entenent que la retallada del TC a l'Estatut, després que aquest hagi estat avalat per la sobirania del poble de Catalunya mitjançant referèndum, no és democràticament admissible.

Considerant que el Tribunal Constitucional és avui un òrgan caducat, provisional i bloquejat a la seva renovació davant de fets evidents com la defunció d'alguns dels seu magistrats.

Constatant la diferència de tracte del Tribunal Constitucional entre els diferents estatuts d'autonomia en qüestions i punts que són exactament iguals en alguns d'ells.

Pel fet que aquesta sentència comporta una ruptura del pacte constitucional, i de la via autonomista. Caldrà doncs, obrir nous camins mitjançant l'exercici del dret de l'autodeterminació.

Atès que Catalunya és una nació amb plena voluntat de decidir per ella mateixa i amb total llibertat per fer us del seu dret a l'autodeterminació.

En relació als antecedents exposats els sotasignants proposem al ple l'adopció dels següents ACORDS:

PRIMER.- Mostrar el rebuig de l'ajuntament de l'Ajuntament de Fonollosa a la  sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut i manifestar que el Ple d'aquest ajuntament només acata la voluntat que emana de la ciutadania
 
SEGON.- Mostrar el suport de l'Ajuntament de Fonollosa a les resolucions que de manera majoritària es prenguin al Parlament de Catalunya en la sessió monogràfica que es celebrarà els propers dies. Així mateix defensarem la posició del poble català davant de qualsevol instància, tot tenint present que la política municipal és element essencial de la construcció nacional i que, aquesta, només es pot basar en la lliure determinació del poble que la configura.

TERCER.- Manifestar el nostre suport a la convocatòria de la manifestació unitària convocada per Òmnium Cultural amb el lema "Som una nació. Nosaltres decidim" que se celebrarà el proper 10 de juliol a Barcelona i fer una crida a la ciutadania a sumar-se a la mobilització.

QUART.- Comunicar l'adopció d'aquests acords al Parlament de Catalunya al Govern de la Generalitat, al Govern espanyol i a les entitats municipalistes Catalunya.