
El dia abans de la gran manifestació de la Diada a Barcelona, Manresa té un compromís amb la quarta Marxa de Torxes per la Independència, organitzada per la Comissió 11 de Setembre, impulsada per l'Assemblea Nacional Catalana, la Fundació Independència i Progrés i Òmnium Cultural del Bages, amb el suport de CDC, la CUP, Esquerra Republicana, Reagrupament i Solidaritat. Altres associacions ciutadanes també han manifestat el seu suport a la Marxa, que comptarà amb la participació de grups sardanistes, castellers, acordionistes, grallers i tabalers. Manresainfo.cat, com en edicions anteriors, també dóna suport a la Marxa.
La concentració es farà a la plaça de Crist Rei, a dos quarts de nou del vespre, per iniciar el recorregut pel passeig de Pere III, plaça de Sant Domènec, carrer del Born, Plana de l'Om, Sant Miquel i la Plaça Major on es farà la lectura del manifest i el parlament a càrrec de la historiadora Assumpta Montellà, autora de llibres com "La Maternitat d'Elna" o "El setè camió".
Les torxes es poden recollir des d'aquesta setmana a la seu d'Òmnium Bages o bé des de dues hores abans de l'inici de la Marxa, a Crist Rei.