ICV-EUiA presenta al Ple de Sallent del proper dilluns una moció perquè tal com preveu una sentència de l'Audiència Nacional del 2008, les autovies finançades per l'administració a través del sistema de "peatge a l'ombra" tributin en concepte de Impost sobre Bens Immobles. Aquest és el cas, entre d'altres a la comarca del Bages, del tram de la C16 que passa per terme municipal de Sallent.
La moció es basa en una sentència de l'Audiència Nacional en que dictaminava que una autovia madrilenya havia de tenir valor cadastral a efectes de l'IBI perquè s'entenia que l'aprofitament de la carretera era públic, però no gratuït, precisament perquè estava finançada mitjançant el "peatge a l'ombra." La Llei d'Hisendes Locals estableix que no estan subjectes a l'Impost Sobre Béns Immobles, entre d'altres, les carreteres, sempre que siguin d'aprofitament públic i gratuït.
La sentència conclou que en el sistema de concessió, mitjançant el qual una Comunitat Autònoma o administració pública satisfà unes quantitats en concepte de subvenció al concessionari, calculada en funció del nombre de vehicles – quilòmetres recorreguts, no sols té com a objecte el finançament i execució d'una autovia, sinó que també persegueix l'obtenció d'un benefici per part de la concessionària de l'explotació. D'aquesta manera l'Administració abona el peatge que correspondria pagar a l'usuari i no existeix per tant un aprofitament públic i gratuït de l'autovia.
Segons l'Audiència doncs, les autovies finançades per "peatge a l'ombra" si bé públiques no entren dins els preceptes de gratuïtes i per tant, igual que en el cas de les autopistes amb peatge, es donen els requisits perquè siguin valorades cadastralment i tributin en concepte d'Impost de Bens Immobles.
ICV-EUiA doncs presenta doncs aquesta moció a Sallent per tal que l'Ajuntament mitjançant l'organisme de gestió tributària valori cadastralment les autovies amb peatge a l'ombra que passen dins el seu terme municipal i reclamin a les concessionàries l'Impost sobre Béns Immobles.
ICV-EUiA Sallent vol que el peatge a l'ombra de la C-16 tributi l'IBI
La moció es basa en una sentència de l'Audiència Nacional del 2008 que avala aquesta posició
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de maig de 2012 a
les 21:42
Et pot interessar
-
Política
La CUP es presenta a Sant Fruitós i es reivindica com a alternativa al govern municipal
-
Política
ERC Bages reivindica tres anys de lideratge municipal i fixa reptes de futur
-
Política
El PSC trenca el «cordó sanitari» a Vox i encén el ple de Manresa en proposar reformar el ROM
-
Política
El govern defensa l'asfaltatge de la plaça Neus Català per seguretat i funcionalitat
-
Política
El govern afirma que mai no va autoritzar la inscripció «Boicot ICL» del mural de Bonavista
-
Política
Jaume Giménez assumeix la coordinació de l'ANC de Manresa
