Comença a dos quarts de vuit la junta general de FORUM amb 5 absències, una de PxC, una del PSC i 3 de CiU. A continuació s’inicia el ple amb encara 4 regidors de menys -3 de CiU i 1 del PSC. Al llarg de la sessió les absències s’acabaran reduint a dos regidors del grup presidit per Alexis Serra.
Dictàmens
Dictàmens
- El Pla d’equipaments s’aprova amb el suport de tots els grups excepte la CUP, que s’absté, per considerar que, si bé pot ser una eina útil, manté un criteri de distribució dels equipaments excessivament centrifugador, que pot agreujar els problemes de mobilitat i dificultar la rehabilitació del nucli antic.
- S’aprova la cessió del solar de davant del baixador dels FGC al departament d’educació per la instal•lació de mòduls prefabricats mentre durin les obres a l’Institut Lluís de Peguera.
Proposicions
- CUP. Proposant que un tram del carrer Na Bastardes passi a ser només de trànsit de vianants. Josep Maria Roma, veí d’aquest carrer, exposa la situació de perillositat i deixadesa que es viu en aquest carrer, massa estret per permetre el pas de vehicles i vianants alhora, i també retreu a l’equip de govern la manca de diàleg. El regidor de via pública accepta la proposta de tallar a la circulació d’automòbils aquest tram de carrer i es compromet a fer-ho de forma immediata. La moció és aprovada per unanimitat.
- PxC. En relació a un immoble en estat ruïnós al Puigberenguer. Es demana el seu enderroc i rep el recolzament de tots els grups municipals.
- CUP. Proposa que l’ajuntament exigeixi a l’Agència Catalana de l’Aigua la neteja i condicionament del Canal dels Panyos i l’equip de govern es compromet a fer-ho. S’aprova per unanimitat.
- CiU, ERC i la CUP presenten una moció a favor de la Marxa de torxes per la independència que es perd a causa de l’absència dels dos regidors de CiU i al canvi d’opinió del regidor de PXC que, després d’anunciar que s’abstindria, acaba votant en contra. Més a la notícia.
- CiU. Reclama que s’arrodoneixin algunes voreres que sembla ser que punxen rodes. S’aprova per unanimitat.
- PP. Es queda sol reclamant la bonificació de l’impost de circulació a tots els vehicles de nova adquisició.
Preguntes
- L’equip de govern respon que les estructures metàl•liques del parc Pintor Vila Closes han costat 187.432 euros
- L’equip de govern diu que la comissió de seguiment de la problemàtica del runam salí s’ha reunit 2 cops en els darrers dos anys
- L’equip de govern també contesta que a Manresa hi ha 336 piscines privades.
A dos quarts d’onze es dona per finalitzat el ple.