[municipals2023_m]
Dada inverosímil al Bages després d'unes eleccions municipals. El PP ha aconseguit ser la força més votada a Monistrol de Montserrat, on fa vint anys que té la vara d'alcalde el republicà Joan Miguel. Els populars han passat del 9,12% que van aconseguir a les eleccions de 2019 (la llista menys votada llavors), al 31,96% d'aquest diumenge. I encara una dada curiosa més: repetien alcaldable amb Núria Carreras.
L'avantatge que ha aconseguit el PP davant la segona força, ERC, ha estat de 36 vots, i totes dues forces han aconseguit 4 regidors. La distribució dels altres tres regidors en disputa, que s'han repartit la CUP, el PSC i Junts, pot fer preveure un front independentista que permeti a Miguel repetir a l'alcaldia, però al no ser la força més votada, els republicans hauran de lligar, necessàriament, la confiança de cupaires i postconvergents.
[municipals2023]MUN08127[/municipals2023]
Inverosímil: El PP guanya en un poble del Bages. A on?
Al municipi, els populars han passat de ser la força menys votada el 2019, a aconseguir el 32% de suport aquest diumenge
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de maig de 2023 a les 00:46
Actualitzat el 29 de maig de 2023 a les 21:00
Et pot interessar
-
Política
Una xerrada sobre el biogàs continuarà el debat ciutadà pel model de poble que vol Moià
-
Política
Les bicicletes del Baik tindran un segon punt de reparació i magatzem al Centre Històric
-
Política
L'Ajuntament de Manresa comença a instal·lar els senyals de la nova ZBE
-
Política
Súria aprova un pressupost de 8,8 milions per al 2026, amb menys inversió que enguany
-
Política
La nova ZBE de Manresa ja és una realitat malgrat les queixes de l'oposició
-
Política
Manresa acollirà un nou taller ferroviari de Renfe amb una inversió de 40 milions d'euros
