Jo també he pixat en una cantonada

Publicat el 02 de setembre de 2011 a les 17:47
Pere Fontanals: I he tingut 16 anys, i he fet 'botellón' –segurament més vegades de les aconsellables- i he anat de festa, independentment que fos Festa Major o festa xica. I a diari veig cotxes estacionats sobre la vorera, en places de minusvàlids, gent que menja pipes i les llença al carrer i 'llonganisses' de vehicles aparcats davant l'Opencor ara que segons tinc entès encara hi ha carril bici. I gent que no recull les caques del gos i tantes altres mostres d'incivisme que no cal retratar en portada.

És agradable trobar-se a la portada de la premsa el cul emblanquinat d'una jove ajupida entre dos cotxes fent aigües menors? O és justificable? Pàgines interiors i com a anècdota, com a molt. Es clar que l'agost s'allarga i les grans notícies de setembre es fan esperar, però centrar el debat mediàtic en una colla de joves que segurament han begut més alcohol del que estan acostumats i que no han pogut aguantar a fer la micció a casa, és més propi del "Daily Star" que d'un diari local.

Si a més a més qualsevol que llegeixi la nota en diagonal pot entendre que la culpa és de l'ajuntament, ja és per a llogar-hi cadires. Els que vivim vora un pub o vora un bar musical sabem què és passar dijous i divendres i dissabtes sense dormir pel xivarri dels fumadors i dels que tenen calor i fan festa a la vorera. Olor a pixums? Abans quan nevava els veïns sortien a apartar la neu, quan el vent tombava alguna estructura eren els veïns els que intentaven arreglar-ho, i si un carrer fotia pudor de pixats, doncs galleda d'aigua. Ara no. Ara és culpa de l'ajuntament malgrat que hi havia urinaris per llogar i per vendre i que protecció civil ha passat la Festa Major amb nota sense cap incident destacable. Sembla com si tots plegats haguéssim perdut el nivell de la proporció.