Junts per Sallent ha fet públic aquest dimarts la seva proposta de mesures per ajudar a superar la crisi provocada pel coronavirus a la població. Aquest fet va lligat amb la proposta conjunta de tota l'oposició de Sallent, de demanar un ple extraordinari a l'equip de govern, per tal de treballar entre tots una proposta de mesures en benefici del municipi.
El grup municipal de Junts ha elaborat un pla que ha enviat a tots els regidors i regidores de l'Ajuntament, on es marca com a objectius protegir al màxim a la població sallentina, atendre les emergències, estar al costat dels col·lectius més afectats i desplegar un pla de mesures concretes per superar la crisi i augmentar la liquiditat econòmica del municipi.
Les mesures que proposen des de Junts per Sallent inclouen la compra de mascaretes i tests ràpids, tauletes i xarxa oberta perquè tots els estudiants puguin seguir la formació a distància, la compra de tauletes per engegar un pla de companyia i seguiment a la gent gran que està sola, ajuts directes per contribuir a pagar la quota d'autònoms i el lloguer dels comerços tancats, la condonació i allargament d'impostos municipals, ajuts per pagar el lloguer o hipoteca en els casos que els titulars estiguin en ERTO o atur provocat per la pandèmia, el xec de compra a les botigues de Sallent de 100 euros per totes les persones que es trobin en ERTO o atur provocat per l'emergència, i el pla de suport amb convenis extraordinaris per les entitats del municipi que tinguin personal contractat i activitat programada i continua.
Junts per Sallent considera que és el moment que l'Ajuntament posi a disposició de la ciutadania una petita part del romanent per despeses generals del que disposa l'administració local.
El pla proposat, que conté un pla de finançament i de costos, esta valorat gairebé en 500.000 euros, i es proposa finançar-lo amb els estalvis del pressupost actual que no s'executen, com per exemple la festa de les Enramades, estalvis de subministraments, etc i els diners necessaris dels estalvis de l'Ajuntament, que concretament són de més de 3 milions per despeses generals.
Segons David Saldoni, portaveu de Junts per Sallent: "ara és el moment d'afrontar una crisi molt important, i hem de fer el possible perquè les botigues tornin a obrir, i els treballadors puguin recuperar la feina. Ara és el moment de prendre decisions valentes, i per això fem aquesta proposta i ens mantenim a disposició de l'equip de govern per poder-la debatre i concretar, juntament amb totes les altres propostes que hi hagi sobre la taula. Entre tots farem el millor pla per ajudar als sallentins i sallentines que més ho necessiten".
[noticiadiari]9/90106[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90010[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/89994[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90008[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/89980[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/89995[/noticiadiari]
Junts per Sallent proposa un paquet de mesures valorat en mig milió d'euros de suport a veïns i autònoms
Proposa finançar-ho amb els estalvis del pressupost actual que no s'executen i els diners necessaris dels estalvis de l'Ajuntament
ARA A PORTADA
Publicat el 14 d’abril de 2020 a les 17:16
Et pot interessar
-
Política Sant Fruitós de Bages tanca l'exercici 2024 amb més romanent de tresoreria
-
Política La Jornada Catalana de la Mobilitat que es farà a Manresa ja registra més de 250 inscrits
-
Política Junts, FNC i Vox defensaran mocions per controlar el padró en el ple de Manresa de dijous
-
Política Fem Manresa proposa accions per revitalitzar el mercat dels pagesos de la plaça Major
-
Política Què tenen a veure la Fadulla, Assumpció Balaguer, Anna Solà i Pere Miró?
-
Política Fem Manresa exigeix «fiscalització i seguiment» de la nova concessió de bus a Barcelona