Junyent planteja a ERC refer el govern municipal sense comptar amb Estefanell

CDC no veu cap més escenari que el de mantenir la coalició de govern amb ERC

Publicat el 19 d’abril de 2017 a les 12:18
L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i la portaveu del govern municipal, Àuria Caus, han comparegut davant la premsa per valorar la situació en la qual es troba el govern de la capital del Bages després que, aquest dimarts, 18 d'abril, el batlle convergent signés una resolució per retirar totes les competències de govern a la regidora republicana Mireia Estefanell, arran dels fets relacionats amb el cas de les gravacions al diputat David Bonvehí (PDeCAT). 

En la seva intervenció Junyent ha reiterat que la retirada de competències de la número 2 del govern manresà es deu al fet que li ha perdut la confiança, tot posant de manifest que "ha estat una decisió molt meditada, serena i contrastada amb el temps", tenint en compte que "l'escàndol va esclatar el passat dijous".

Si bé ahir mateix ERC va enviar un comunicat explanat que l'alcalde no havia valorat els possibles escenaris que es podrien derivar arran de la seva decisió, Junyent exposa que "totes les persones d'ERC amb qui he parlat, m'han expressat la seva voluntat de refer el cartipàs". I, de fet, això és el que pretén el batlle: "mantenir la coalició amb els republicans perquè està funcionant bé i fins el moment hem fet bona feina plegats", ha declarat tot afegint que "tenim un projecte de ciutat per executar que compartim amb ERC i que volem fer realitat conjuntament".

En la mateixa línia, l'alcalde manresà ha manifestat que "un projecte de ciutat no es pot qüestionar per la presència, en una determinada funció, d'una persona, més enllà de si els fets són justificats o no" i ha afegit que "[un projecte de ciutat] es mereix la consideració dels 75.000 manresans i manresanes que van dipositar la confiança en aquesta coalició, i no es pot qüestionar per les funcions d'una regidora. Si no acabéssim sortint reeixits d'aquesta nova fase d'elaboració d'un nou cartipàs, estaríem desvirtuant l'essència de la política local".

Tant Junyent com Caus han volgut deixar clar que "no hem perdut la confiança amb Esquerra; només l'hem perdut amb una persona, que resulta que és d'aquest partit".