
Trànsit intens a conseqüència de les obres a la C-55. Foto: Pere Fontanals
La CUP Manresa ha emès un comunicat de premsa, arran de les declaracions del candidat de Democràcia i Llibertat sobre la C-55 en la seva passada visita a Manresa, en que assegura que "banalitzar les dades" de sinistralitat a la C-55 "amb més de cent morts en els darrers 15 anys" i "reduir el problema a l'assoliment d'un nou estat, és una falta greu de respecte al territori". L'exconseller de Presidència va assegurar que els problemes amb la C-55 demostraven el greuge que pateix Catalunya quant a infraestructures per part del govern espanyol i que seria una qüestió que milloraria amb un estat propi.
La CUP recorda que l'any 1989, "amb govern de CiU a la Generalitat", s'inaugurava l'autopista Manresa-Terrassa. Així doncs, "mentre no hi havia diners per arreglar la C-55, sí que n'hi havia per construir una autopista de pagament, paral·lela a la mateixa carretera". A més a més "la concessió de l'autopista està en mans d'Autema (Ferrovial i Abertis) fins l'any 2039". La formació rupturista recorda que "aquesta autopista és la més cara de Catalunya i registre un dels nombres més baixos d'usuaris (10.000 diaris)", i que "curiosament", en el moment de la concessió, "l'advocat de Ferrovial era el diputat de CiU, Jaume Camps".
El comunicat també explica que "el maig d'aquest any l'Audiència de Barcelona va admetre que Jaume Camps va ser un dels intermediaris dels pagaments que Ferrovial va fer a CDC a canvi d'adjudicació d'obra pública". Segons l'Audiència "en total, Ferrovial va arribar a pagar 6,6 milions d'euros a Convergència Democràtica de Catalunya a través de comissions il·legals fetes com a donacions al Palau de la Música", i una de les anotacions trobades al Palau i entregades a l'audiència deia textualment “Jaume Camps. Pagament de 105.000. Ferrovial. Autopista". Malgrat tot, "Jaume Camps va ser exculpat ja que el possible delicte de tràfic d'influències havia prescrit".
Per la formació rupturista "queda clar que si no se solucionen els problemes a la C-55 és perquè no hi ha una voluntat política real, ja que del mal estat de la C-55 qui se'n beneficia és Autema, com demostren les estadístiques que en dies d'obres o accidents a la carretera el nombre d'usuaris a l'autopista augmenta". "Un Estat independent no ens garanteix", continua, "que s'abandonin aquestes pràctiques nefastes".
El comunicat finalitza instant a la població "a seguir mobilitzant-se per l'obertura del peatge de la C-16".