El Consell Polític i el Grup d'Acció Parlamentària (GAP) de la CUP han avalat aquest dissabte a l'Ateneu Popular la Sèquia de Manresa l'estratègia del Secretariat Nacional i dels grup parlamentari cupaire, i han ratificat així el referèndum d'autodeterminació i el procés constituent com a eines prioritàries per assolir la independència. Així ho afirma l'esquerra anticapitalista en un comunicat després de la trobada dels seus òrgans polítics i de control aquest dissabte. Els cupaires també asseguren haver "marcat les bases" de cara al debat de polític general, tot i que no n'han concretat el contingut, i afirmen que continuen treballant "l'estratègia dels pressupostos".
La CUP també ha tancat aquest dissabte el calendari per a les properes reunions dels seus òrgans. El Consell Polític i GAP d'aquest dissabte es va convocar per debatre sobre "els reptes dels propers mesos i com aquestes [reptes] poden servir per verificar la predisposició del Govern de culminar la legislatura amb l'objectiu que es va iniciar".
La reunió, que no és extraordinària, arriba després que les assemblees territorials hagin fixat posició les darreres setmanes, d'acord amb les directrius de l'Assemblea Nacional d'Esparreguera de l'abril.
El Consell Polític és el màxim òrgan polític entre Assemblees Nacionals i es reuneix un cop al mes. Amb representants de totes les assemblees territorials, té funcions de caràcter organitzatiu, estratègic, de coordinació nacional, d’expansió, de relacions polítiques i d’acció política municipal, territorial i nacional. El Grup d’Acció Parlamentària, amb representants de les territorials i de les organitzacions vinculades a la Crida Constituent, és l'òrgan que impulsa l’activitat del grup parlamentari, defineix¬ les línies estratègiques per cada període de sessions, decideix les iniciatives polítiques i en fa seguiment i control.
La CUP ratifica a Manresa el procés constituent com estratègia parlamentària
Els cupaires no desgranen les "bases que han marcat" de cara al debat de política general
ARA A PORTADA
-
Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals
-
Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals
-
El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals
-
-
Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals
Publicat el 24 de setembre de 2016 a les 18:13
Actualitzat el 24 de setembre de 2016 a les 18:16
Et pot interessar
-
Política
Cardona congela taxes i impostos municipals de cara a 2026 i només apuja un 2,5% l'IBI per l'IPC
-
Política
Els cims del Bages s'il·luminen per recordar els vuit anys de la proclamació de la República
-
Política
El PSC celebra la Festa de la Rosa a Castellnou i enceta el camí cap a les municipals del 2027
-
Política
Turons i cims del Bages s'il·luminaran amb farells per reivindicar la proclamació de la República
-
Política
De la ZBE a la «pujada d'impostos»: la marxa lenta que no arrenca a Manresa
-
Política
Cardona presenta un projecte de 12,5 milions per transformar i revitalitzar el seu nucli antic
