El Govern continua reforçant la seva representació exterior. Conscient de la importància de disposar de veu pròpia a l'estranger -necessària per a la internacionalització del procés sobiranista-, el consell executiu reunit aquest dimarts a la tarda ha validat els nomenaments de tres nous titulars de delegacions de la Generalitat. Manuel Manonelles exercirà de delegat a Ginebra; la santpedorenca Francesca Guardiola, la germana de l'entrenador Pep Guardiola, serà la delegada a Copenhaguen, amb responsabilitat sobre els països nòrdics; i Ewa Adela Cylwik assumirà l'oficina a Varsòvia, amb influència sobre Polònia i també els països bàltics.
Manuel Manonelles havia assumit fins ara la direcció general d’Afers Multilaterals i Europeus del Departament d’Afers Exteriors, una funció que a partir d'ara recaurà en Isidre Sala, que des del 2014 ja treballava a la conselleria com a especialista en institucions financeres internacionals. El nou delegat a Ginebra, amb una àmplia trajectòria en institucions vinculades als drets humans i la cultura de la pau, tindrà com a funcions impulsar relacions multilaterals a la ciutat del món que acull més seus d'organismes internacionals i, alhora, una de les capitals financeres d'Europa.
La delegació als països nòrdics, ubicada a Copenhaguen, estarà dirigida per Francesca Guardiola, fins ara directora de Relacions Institucionals a l’Agència de la Competitivitat de Catalunya (ACC1Ó). Germana de Pep Guardiola -tècnic del Manchester City-, serà l'encarregada de pilotar les relacions bilaterals amb Dinamarca, Finlàndia, Islàndia, Noruega i Suècia. Ewa Adela Cylwik, natural de Varsòvia i amb experiència com a advocada i consultora independent de governs i clubs de futbol d’arreu del món en termes legals i de responsabilitat corporativa o institucional, assumirà la direcció de l'oficina a la capital de Polònia. Aquesta delegació també tindrà responsabilitats sobre els països bàltics (Estònia, Letònia i Lituània).
Els nomenaments validats pel consell executiu aquest dimarts incrementen la xarxa exterior de la Generalitat, que ara disposarà de deu delegacions: Unió Europea, Regne Unit i Irlanda, França, Alemanya, Estats Units, Canadà i Mèxic, Àustria, Itàlia, Portugal, Ginebra, Polònia i països bàltics, i països nòrdics.
La germana de Guardiola, nova delegada als països nòrdics de la Generalitat
Política
El consell executiu aprova els nomenaments de Manuel Manonelles com a representant a Ginebra i Ewa Adela Cylwik com a titular de l'oficina a Varsòvia, a més de la de Francesca Guardiola com a delegada a Copenhagen
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La Moscada i el Correfoc infantil donaran el tret de sortida a la Festa Major de Manresa Pere Fontanals
-
-
-
Cultura i Mitjans Camins amplia el festival amb quatre concerts als cellers de la DO Pla de Bages aquest setembre Pere Fontanals
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
Publicat el
05 d’abril de 2017 a
les 08:36
Et pot interessar
-
Política
La Diputació reforça el suport a Manresa per combatre la segregació educativa
-
Política
El PP acusa el Govern de «premiar l'ocupació» amb la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el govern de defugir el debat sobre la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el Govern i Aloy de «capitular davant la pressió» amb la compra del Bloc 8
-
Política
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Política
L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025
