Sant Fruitós de Bages ha viscut aquest matí de divendres un acte més de l'Any Ramon Casas. Des de primera hora del matí, la plaça Pintor Casas s'ha ambientat en l'època modernista amb diferents objectes i amb els quadres realitzats per les escoles del municipi reinterpretant diverses peces del pintor.
A mig matí, un cotxe d'època ha arribat a la plaça duent a Ramon Casas i la seva musa Júlia, interpretats per diferents persones del poble. Al bell mig de la plaça el pintor ha fet en directe un retrat de Júlia que han pogut veure tots els assistents.
Posteriorment s'ha descobert una placa commemorativa recordant la importància del vincle entre el pintor i Sant Fruitós de Bages i s'ha procedit als parlaments de l'alcalde de Sant Fruitós de Bages, Joan Carles Batanés, la comissària de l'Any Ramon Casas, Vinyet Panyella i el regidor de cultura de l'ajuntament, Xavier Racero.
Els quadres que s'han exposat a la plaça són fruit del treball que cada centre educatiu ha realitzat durant els darrers mesos. Els alumnes han realitzat unes reproduccions de diferents obres del pintor barceloní que són les que s'han exposat aquest matí. Els alumnes de l'escola Monsenyor Gibert han escollit l'obra “Ramon Casas i Pere Romeu en un tàndem”, l'escola Pla del Puig un cartell que Ramon Casas va fer per a Codorniu, l'escola Paidos un dibuix que Casas va fer per la revista “Pèl & Ploma” i l'institut Gerbert d'Aurillac ha escollit diverses obres que giren a l'entorn del Monestir de Sant Benet de Bages.
Durant l'acte, Radio Sant Fruitós ha emès un programa en directe i ha pogut conversar amb els alumnes que havien dut a terme els diferents murals. Durant el programa també hi ha participat l'historiador David Ferré i diversos experts en la matèria. La jornada s'ha iniciat amb una xocolatada popular pels assistents a càrrec de la cafeteria Delicious.
CDC satisfeta amb que el govern "rectifiqui"
El Grup Municipal de Convergència a Sant Fruitós ha emès un comunicat en que es mostra satisfeta de veure "que el govern municipal de GfP i PSC ha rectificat la seva negativa inicial a la nostra proposta i finalment ha arranjat la Plaça Pintor Casas".
Els nacionalistes recorden que en el ple de novembre van presentar una moció per arranjar aquesta plaça i que l'actitut del regidor Cristian Marc Huerta, va ser de "menyspreu cap la nostra proposta" i el govern la va votar en contra. Tot i així, destaquen els convergents, "en l'acte que s'ha celebrat aquest matí, amb la participació de totes les escoles i Institut del nostre municipi, hem pogut constatar que els bancs estan arreglats, els escocelles tenen els arbres nous i que s'han replantat i arranjat les plantes que envolten el monument".
L'arranjament de la plaça Pintor Planes, nou motiu d'enfrontament a Sant Fruitós
Convergència recorda que en el ple de novembre van presentar una moció per arreglar-la i el govern hi va votar en contra, tot i que ha acabat fent les millores
Ara a portada
-
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana Pere Fontanals
Publicat el 16 de desembre de 2016 a les 19:10
Actualitzat el 16 de desembre de 2016 a les 19:18
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament de Navàs aprova el pressupost més elevat de la seva història
-
Política La Generalitat farà obres de millora a les estacions d'autobús de Manresa i de Navàs
-
Política Sant Vicenç defensa la seva gestió del padró després de la intervenció de la regidora Clotet en el ple de Manresa
-
Política Aloy a Bacardit: «Ja sé que no li agrado gens, però jo també l'he d'aguantar»