Les cinc propostes de la primera Assemblea Municipal Oberta de Sallent d'aquest divendres han estat aprovades amb majoria absoluta i seran elevades al ple municipal, iniciativa que permet augmentar el nivell democràtic oferint més interacció entre la institució i la població. Una setantena de persona han assistit a la primera trobada en la qual s'ha presentat el seu funcionament i s'han exposat i debatut cinc propostes ciutadanes d'abast municipal i no personalistes.
En primer lloc, Jesús Codina ha presentat la proposta de mantenir i reparar instal·lacions i equipaments urbans per tal d'eliminar obstacles, aconseguint 64 vots a favor. Seguidament, Josep Escudé demana que el consistori creï una Borsa de Treball pels sallentins i sallentines amb dificultats econòmiques, una proposta aprovada amb 59 a favor, 2 en contra i 3 abstencions.
La tercera idea pretén crear una comissió que controli la construcció de la futura residència, segons ha explicat Maribel Sabaté en nom del Casal de la Gent Gran; 65 dels assistents estan a favor i 5 s'han abstingut. A continuació, Teresa Soler sol·licita donar més vida al Parc Municipal Pere Sallés, replantant espècies autòctones, i dinamitzar l'antiga Biblioteca, una proposta que ha aconseguit 54 vots a favor i 8 abstencions.
Finalment, Carme Garrido assegura que "tenim moltes fortaleses que si les poséssim en valor, Sallent estaria al mapa"; per aquest motiu, considera que s'ha de promocionar el poble a través dels recursos naturals, arquitectònics i històrics existents. La cinquena ha aconseguit 55 vots a favor i 4 abstencions.
Totes les propostes es poden recuperar en aquest apartat. L'Ajuntament preveu que al llarg de l'any 2016 es celebri una segona assemblea participativa.
L'Assemblea Municipal Oberta de Sallent aprova cinc propostes
A partir d'ara seran elevades a ple
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de gener de 2016 a les 18:32
Actualitzat el 30 de gener de 2016 a les 18:35
Et pot interessar
-
Política
Sant Fruitós de Bages aprova un pressupost de 14,8 milions centrat en contenir la despesa
-
Política
Santpedor aprova la taxa de residus del 2026 i avala diversos canvis en serveis municipals
-
Política
Santpedor reestructura el cartipàs municipal en un escenari de govern en minoria
-
Política
Jordi Rojas deixa l'acta de regidor pel trencament del govern de Santpedor
-
Política
Mor Carles Esclusa, exregidor per ERC i expresident del Cercle Artístic de Manresa
-
Política
Sergi Perramon crea Avenç Nacionalista i l'ofereix per a una candidatura conjunta de cara a 2027
