Les cinc propostes de la primera Assemblea Municipal Oberta de Sallent d'aquest divendres han estat aprovades amb majoria absoluta i seran elevades al ple municipal, iniciativa que permet augmentar el nivell democràtic oferint més interacció entre la institució i la població. Una setantena de persona han assistit a la primera trobada en la qual s'ha presentat el seu funcionament i s'han exposat i debatut cinc propostes ciutadanes d'abast municipal i no personalistes.
En primer lloc, Jesús Codina ha presentat la proposta de mantenir i reparar instal·lacions i equipaments urbans per tal d'eliminar obstacles, aconseguint 64 vots a favor. Seguidament, Josep Escudé demana que el consistori creï una Borsa de Treball pels sallentins i sallentines amb dificultats econòmiques, una proposta aprovada amb 59 a favor, 2 en contra i 3 abstencions.
La tercera idea pretén crear una comissió que controli la construcció de la futura residència, segons ha explicat Maribel Sabaté en nom del Casal de la Gent Gran; 65 dels assistents estan a favor i 5 s'han abstingut. A continuació, Teresa Soler sol·licita donar més vida al Parc Municipal Pere Sallés, replantant espècies autòctones, i dinamitzar l'antiga Biblioteca, una proposta que ha aconseguit 54 vots a favor i 8 abstencions.
Finalment, Carme Garrido assegura que "tenim moltes fortaleses que si les poséssim en valor, Sallent estaria al mapa"; per aquest motiu, considera que s'ha de promocionar el poble a través dels recursos naturals, arquitectònics i històrics existents. La cinquena ha aconseguit 55 vots a favor i 4 abstencions.
Totes les propostes es poden recuperar en aquest apartat. L'Ajuntament preveu que al llarg de l'any 2016 es celebri una segona assemblea participativa.
L'Assemblea Municipal Oberta de Sallent aprova cinc propostes
A partir d'ara seran elevades a ple
ARA A PORTADA
-
Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals
-
Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals
-
El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals
-
-
Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals
Publicat el 30 de gener de 2016 a les 18:32
Actualitzat el 30 de gener de 2016 a les 18:35
Et pot interessar
-
Política
Cardona congela taxes i impostos municipals de cara a 2026 i només apuja un 2,5% l'IBI per l'IPC
-
Política
Els cims del Bages s'il·luminen per recordar els vuit anys de la proclamació de la República
-
Política
El PSC celebra la Festa de la Rosa a Castellnou i enceta el camí cap a les municipals del 2027
-
Política
Turons i cims del Bages s'il·luminaran amb farells per reivindicar la proclamació de la República
-
Política
De la ZBE a la «pujada d'impostos»: la marxa lenta que no arrenca a Manresa
-
Política
Cardona presenta un projecte de 12,5 milions per transformar i revitalitzar el seu nucli antic
