La número dos d'ERC per Barcelona a les eleccions del 14-F, la santpedorenca Laura Vilagrà, ha reclamat aquest dimarts a JxCat una campanya electoral amb "joc net" i "respecte" i ha alertat que els republicans no explicaran "sopars de duro" a l'electorat. En una entrevista amb l'Agència Catalana de Notícies (ACN), Vilagrà ha exposat que assumeix el repte sense haver patit "conflictes" amb l'actual soci de Govern i que espera que això ajudi a l'entesa.
La republicana, però, ha defensat que no s'aconseguirà la república amb una "manca de realisme" o "enganyant" afirmant que "en quatre mesos" arribarà. "Hem de ser més. Tornar-ho a fer amb millors condicions. Volem guanyar, no volem portar la frustració un altre cop al país", ha manifestat durant l'entrevista.
Durant l'entrevista amb l'ACN, Vilagrà ha explicat que agafa el nou repte arribant "fresca" des d'una zona del país, el Bages, on JxCat, PDeCAT i ERC tenen "pactes estables" que funcionen. "És una comarca on els partits independentistes, també la CUP, ens hem entès malgrat les discordances", ha manifestat. Amb aquest precedent, la nova número dos vol convertir aquest tarannà local en el seu full de ruta a la política nacional.
[noticiai]94460[/noticia]
Per aconseguir-ho creu que cal "parlar-ho tot" i tenir una relació "estreta i constant". Ha mantingut que cada partit té el seu electorat i que l'ha de cuidar. Per això, ha advertit que JxCat no ha d'"intentar" fer d'ERC o de CUP perquè fent-ho deixa "orfe" el seu electorat. "Que cadascú se centri en el seu electorat i en guanyar votants. Seran votants que incorporarem a l'independentisme", ha subratllat. També veu necessari que els partits independentistes "tanquin files" amb una estratègia "compartida". "Anem a la una. Aquest és el meu objectiu principal", ha destacat.
Arribar a acords amb Laura Borràs
Amb la presidenciable de JxCat, Laura Borràs, Vilagrà vol "arribar a acords". "Volem un govern independentista, no hi ha un pla B. Estic segura que ens entendrem. Estic segura que ERC guanyarà les eleccions i que Pere Aragonès liderarà la nau", ha analitzat. Després de descartar pactar amb el PSC per no "prioritzar el dret a decidir", ha qüestionat el discurs de JxCat quan diuen que només pactaran amb un partit "netament independentista".
En concret, Vilagrà creu que el pacte "inexplicable" del PSC i JxCat a la Diputació de Barcelona fa "trontollar" el discurs "essencialista" del partit de Puigdemont quan diuen que només pactaran amb independentistes. "Hi van fer un pacte d'una manera facilíssima", ha recordat. "Tot és possible en política", ha opinat sobre un eventual pacte JxCat i PSC a la Generalitat.
La número dos ha argumentat que és "absurd" qüestionar l'independentisme d'ERC i ha dit que cal aconseguir més "força" i ser més "homogenis" dins el moviment independentista. Ha defensat que aconseguir superar la barrera del 50% donaria més "legitimat" internacional al projecte. Per avançar en el camí cap a la independència, ha defensat que cal tenir més "força democràtica" i que no s'arribarà a la victòria amb una "manca de realisme" o un discurs de pensar que "en quatre mesos estarà fet".
[blockquote]"No enganyarem a la gent dient que en pocs mesos ho aconseguirem. Ens suposarà molt d'esforç, però tampoc pensem que sigui una cosa de més d'una generació"[/blockquote]
"No enganyarem a la gent dient que en pocs mesos ho aconseguirem. Ens suposarà molt d'esforç, però tampoc pensem que sigui una cosa de més d'una generació", ha analitzat. "Persistim, avancem i quan siguem més obrim totes les vies. Si som tant forts ens veurem capaços d'anar a la via unilateral", ha conclòs. "Depèn de quins discursos fem, ens empetiteix com a moviment", ha afegit.
"ERC no explicarà sopars de duro. Hem marcat l'estratègia de ser més, de tornar-ho a fer però en millors condicions. Volem guanyar. No volem portar la frustració un altre cop en el país", ha manifestat.
L'executiva nacional d'ERC ha acordat aquest dilluns proposar que Laura Vilagrà sigui la número dos de la llista d'ERC a les eleccions catalanes del 14 de febrer. Ara, el consell nacional d'ERC haurà de ratificar totes les llistes del 14-F el proper 12 de desembre.2 de desembre.
Laura Vilagrà reclama a JxCat una campanya amb «joc net» i «respecte»
Política
La flamant número dos d'Aragonès creu que no s'aconseguirà la victòria amb "manca de realisme" o "enganyant", per això avisa que ERC no explicarà "sopars de duro"
ARA A PORTADA
-
Societat Mor el conductor d'un cotxe en sortir de la via a la C-37z a Manresa Neus Climent / Agències
-
Societat Un poll d'aufrany és anellat per tercer any consecutiu a Sant Llorenç del Munt i l'Obac Pere Fontanals
-
Economia De 190.000 a 475.000 euros sense posar-hi ni un totxo: el «negoci» de l'habitatge al cor de Manresa Pere Fontanals
-
Esports Laia Font acaba 12a individual a l'Europeu i Espanya es classifica per a la final per equips Pere Fontanals
-
Economia CGT i ASB denuncien ERTO al sector carni del Bages arran de la pesta porcina Pere Fontanals
Publicat el
01 de desembre de 2020 a
les 14:56
Actualitzat el
01 de desembre de 2020 a les
15:02
Et pot interessar
-
Política
El PP acusa el Govern de «premiar l'ocupació» amb la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el govern de defugir el debat sobre la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el Govern i Aloy de «capitular davant la pressió» amb la compra del Bloc 8
-
Política
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Política
L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025
-
Política
El govern de Manresa defensa el nou protocol d'emergència habitacional: «Ordena la intervenció»
