Navàs ha estat aquest divendres el centre neuràlgic de l'independentisme del país. Mig miler llarg de persones han assistit a una taula rodona de primeríssim nivell amb Neus Munté i Lluís Llach, de JxSí; David Fernàndez i Francesc Ribera Titot de la CUP, i Jordi Sànchez i Àngels Folch, de l'ANC.
Si alguna cosa s'ha demostrat és que l'independentisme català és divers i desavineix sovint, però convençut: "guanyarem", deia convençut Jordi Sànchez. Ribera, per la seva part ha reivindicat el fet "d'inventar" com a característica del procés: "quan inventem guanyem" ja que l'adversari "no pot tenir una resposta preparada contra una cosa que no coneix". Llach ha reivindicat "l'exemplaritat" del moviment independentista català. "Europa ens mira", ha assegurat, per després lamentar el moment de baix perfil polític i democràtic de la Unió Europea actual, ja que considera que amb l'Europa "normal", Catalunya no hauria de témer per ser reconeguda.
Amb la desobediència i la DUI, però, ha estat el moment en que s'ha notat més el matís de cada una de les opcions. Mentre que Jordi Sànchez ha assegurat que "la desobediència és una posició personal intransferible que no es pot imposar", Munté ha recordat que "la desobediència no és un objectiu per ell mateix", en clara referència a l'actualitat política al Parlament. Tot i que han coincidit en assenyalar que el pacte amb Espanya es farà després de la declaració.
Torns de paraula sobre la llengua oficial o les finances de la nova república catalana han tancat l'acte organitzat per Navàs per la Independència.
L'independentisme mostra la seva diversitat i el seu convenciment a Navàs
Política
El pavelló municipal acull una taula de primer nivell amb Neus Munté, Jordi Sànchez, Àngels Folch, David Fernàndez, Lluís Llach i Francesc Ribera "Titot"
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages rescata del passat la malvasia blanca-roja i l'oficialitza per a aquesta verema Pere Fontanals
-
Economia La Festa del Tomàquet del Bages celebra 10 anys aliant-se amb els vins de la comarca Pere Fontanals
-
Economia La DO Pla de Bages triomfa als Premis Vinari amb dos dels màxims guardons als escumosos Redacció
-
Economia La Ruta del Vi DO Pla de Bages presenta la seva oferta per acollir esdeveniments d'empresa Redacció
-
Successos Un incendi en una empresa química de Castellgalí crema plaques solars i fa activar el Plaseqcat Redacció
Publicat el
22 d’abril de 2016 a
les 22:35
Et pot interessar
-
Política
La prova sísmica de la nova seu de la Generalitat a Manresa es completa sense incidències
-
Política
Sant Salvador de Guardiola s'adhereix a la moció per aturar la tramitació del Plater
-
Política
El govern de Manresa acusa Junts de «faltar a la veritat» sobre el nou pavelló del Congost
-
Política
Junts lamenta que el nou pavelló del Congost no estarà en servei fins al 2030-31
-
Política
Junts Manresa portarà al ple una moció per recuperar el camp de futbol de Sant Pau
-
Política
Fem Poble-CUP escull Gemma Codina com a candidata a l'alcaldia de Sallent
