Una quarantena d'ajuntaments integrants de la Xarxa de Memòria i Prevenció del Feixisme, Mai Més, que impulsa l'Amical de Mauthausen i altres camps, estan convocats el proper divendres 26 d'octubre a la 4a Trobada d'Ajuntaments que tindrà lloc al Centre Cultural el Casino de Manresa.
Aquesta quarta trobada es la continuïtat de les que van tenir lloc a Vilafranca, Santa Coloma de Gramenet i Torredembarra i consolida una xarxa de municipis amb l'objectiu comú de treballar per la memòria i dotar d'eines als ajuntaments per a prevenir el feixisme i defensar els Drets Humans.
Aquesta nova trobada sota la coordinació institucional de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, l'acolliment del municipi de Manresa i la gestió de l'Amical, mostrarà l'important creixement i ampliació territorial de la Xarxa, amb la incorporació de nous municipis per tot l'estat, i amb la signatura de nous convenis entre ajuntaments i Amical.
A Manresa, la Xarxa continuarà debatent sobre la organització municipal per a fer front al desenvolupament de les polítiques públiques de memòria, organització política, suports tècnics, pressupost, programes, etc.; sobre els espais de memòria de les ciutats (monuments, plaques, nomenclàtor carrers, etc.); sobre la definició, ordenació i difusió dels recursos didàctics, i les experiències municipals al servei dels tècnics i electes municipals. També es parlarà del treball en xarxa i la coordinació intermunicipal, i el suport municipal als centres de secundària per poder arribar als joves.
En aquesta nova trobada, els historiadors Rosa Toran i Cèsar Lorenzo platejaran la temàtica Conceptes i terminologia al voltant de la memòria històrica. Que hi ha darrere les paraules?, es presentaran el Banc de Recursos pedagògics sobre la deportació republicana i l'Holocaust i el Recull d'experiències o bones pràctiques municipals i s'exposaran els casos pràctics dels ajuntaments de Lleida, Sabadell i Vinaròs.
També és previst un Homenatge als deportats i deportades al monument a la placa en memòria dels deportats manresans a la Plaça de Sant Domènec, amb una ofrena floral i la foto d'alcaldes, regidors i membres de la Xarxa, per acabar la Trobada amb unes visites temàtiques als llocs de memòria de la ciutat, amb la col·laboració de l'Associació Memòria i Història de Manresa i la representació del dietari de la Biblioteca Popular de Manresa (1928-1939), a càrrec del Grup de Teatre els Carlins, a la Biblioteca de l'Institut Lluís de Peguera.
Manresa acollirà la trobada de municipis contra el feixisme de l'Amical de Mauthausen
Política
Els ajuntaments implicats en la lluita per la memòria i contra el feixisme es reuniran a Manresa, el 26 d'octubre, en la 4a Trobada d'Ajuntaments de la Xarxa Mai Més
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La Moscada i el Correfoc infantil donaran el tret de sortida a la Festa Major de Manresa Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Camins amplia el festival amb quatre concerts als cellers de la DO Pla de Bages aquest setembre Pere Fontanals
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
Publicat el
11 d’octubre de 2018 a
les 14:08
Actualitzat el
11 d’octubre de 2018 a les
14:13
Et pot interessar
-
Política
La Diputació reforça el suport a Manresa per combatre la segregació educativa
-
Política
El PP acusa el Govern de «premiar l'ocupació» amb la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el govern de defugir el debat sobre la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el Govern i Aloy de «capitular davant la pressió» amb la compra del Bloc 8
-
Política
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Política
L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025
