Manresa En Comú Podem, a través d'una petició registrada a l'Ajuntament demana l'elaboració d'un Pla integral, que es doti de calendari i pressupost, que permeti augmentar les àrees tancades d'esbarjo per a gossos a la ciutat, on es contemplin també espais per a cadells i gossos petits, així com el manteniment i millores dels espais actualment existents i campanyes de sensibilització sobre benestar i tinença d'animals.
Inclouen en la petició que s'iniciï "de forma immediata" la instal·lació d'una àrea d'esbarjo per a gossos a la Font dels Capellans, "que fa més d'un any que l'Associació de Veïns la reclama" i que, tot i tenir terreny disponible, "no se'ls escolta" i, també, una ubicació per al Barri Antic, que sol·licita el veïnat, dins de les actuacions del Consell de Districte.
Segons Ramon Antequera, responsable de benestar animal del grup local d'En Comú Podem, la demanda sorgeix "del contacte amb persones que tenen gossos i de l'observació" que diu, "ens ha fet veure que no a tots els barris hi ha zones tancades d'esbarjo per a gossos, ni tan sols pipicans" i compara Manresa amb Rubí que tenen una població similar, "A Manresa n'hi ha 3 i a Rubí, 10" i rebla "amb l'augment d'aquestes àrees, també facilitaríem la bona convivència entre veïns", fent referència al fet que, si hi ha espais adequats perquè les mascotes vagin lliures, seria més fàcil evitar situacions de gossos deslligats en carrers i places, on no està permès.
Ana Querol, portaveu de la formació, afegeix que a Manresa hi ha censats gairebé 9.000 gossos i "no sabem quants de no censats". Per aquest motiu considera que "és hora de planificar" i posar els instruments, des de l'Ajuntament, "perquè hi hagi espai públic per a tothom, també per a les mascotes.". Amb la proposta busquen que qui té un gos, tingui aquestes zones d'esbarjo per la seva mascota "ben a prop, al seu mateix barri", cosa que "ara mateix no succeeix".
Finalment Querol, destaca que el pla també contempla campanyes de sensibilització sobre benestar i tinença d'animals "per poder continuar fent pedagogia" entre els manresans per erradicar comportaments incívics en la recollida d'excrements, que tot i una gran millora, continuen produint-se". Considerant, a més, que està a punt d'entrar en vigor la Llei estatal de Benestar animal, que modificarà aspectes com la necessitat del certificat de tinença responsable per a qui tingui mascotes o l'obligatorietat de censar els animals, i que dotarà de més competències als ajuntaments, així que “més que mai es necessitarà formar, informar i conscienciar la ciutadania".
[noticia]105518[/noticia]
Manresa En Comú Podem demana un pla integral per a la ubicació d'àrees d'esbarjo per a gossos
Inclouen en la petició que s'iniciï "de forma immediata" la instal·lació d'una zona d'aquest tipus a la Font dels Capellans
ARA A PORTADA
-
El govern de Manresa proposa ubicar el nou pavelló al pàrquing de terra del Nou Congost Pere Fontanals
-
Junts i Avenç volen forçar el govern de Manresa a posicionar-se sobre el futur pavelló Pere Fontanals
-
-
Condemnat a 12 anys de presó l'home que va retenir i violar una noia als Trullols de Manresa Redacció
-
Publicat el
04 d’octubre de 2022 a
les 18:49
Actualitzat el
04 d’octubre de 2022 a les
19:02
Et pot interessar
-
Política
Cops de colze de l'extrema dreta per capitalitzar la indignació per l'agressió de Sant Joan
-
Política
Cardona reclama un nou pont per millorar la seguretat entre Bages i Berguedà
-
Política
Els ajuntaments del Bages coneixen el nou gestor d'expedients per modernitzar l'administració local
-
Política
Fem Manresa reclama «pressió activa» per recuperar el servei complet de l'R4
-
Política
Artur Mas apadrina Bacardit i Perramon per bastir la «casa gran del manresanisme»
-
Política
La Papasseit acollirà la presentació del llibre «Els de Barcelona» sobre la revolució del 1936
