Manresa En Comú Podem, a través d'una petició registrada a l'Ajuntament demana l'elaboració d'un Pla integral, que es doti de calendari i pressupost, que permeti augmentar les àrees tancades d'esbarjo per a gossos a la ciutat, on es contemplin també espais per a cadells i gossos petits, així com el manteniment i millores dels espais actualment existents i campanyes de sensibilització sobre benestar i tinença d'animals.
Inclouen en la petició que s'iniciï "de forma immediata" la instal·lació d'una àrea d'esbarjo per a gossos a la Font dels Capellans, "que fa més d'un any que l'Associació de Veïns la reclama" i que, tot i tenir terreny disponible, "no se'ls escolta" i, també, una ubicació per al Barri Antic, que sol·licita el veïnat, dins de les actuacions del Consell de Districte.
Segons Ramon Antequera, responsable de benestar animal del grup local d'En Comú Podem, la demanda sorgeix "del contacte amb persones que tenen gossos i de l'observació" que diu, "ens ha fet veure que no a tots els barris hi ha zones tancades d'esbarjo per a gossos, ni tan sols pipicans" i compara Manresa amb Rubí que tenen una població similar, "A Manresa n'hi ha 3 i a Rubí, 10" i rebla "amb l'augment d'aquestes àrees, també facilitaríem la bona convivència entre veïns", fent referència al fet que, si hi ha espais adequats perquè les mascotes vagin lliures, seria més fàcil evitar situacions de gossos deslligats en carrers i places, on no està permès.
Ana Querol, portaveu de la formació, afegeix que a Manresa hi ha censats gairebé 9.000 gossos i "no sabem quants de no censats". Per aquest motiu considera que "és hora de planificar" i posar els instruments, des de l'Ajuntament, "perquè hi hagi espai públic per a tothom, també per a les mascotes.". Amb la proposta busquen que qui té un gos, tingui aquestes zones d'esbarjo per la seva mascota "ben a prop, al seu mateix barri", cosa que "ara mateix no succeeix".
Finalment Querol, destaca que el pla també contempla campanyes de sensibilització sobre benestar i tinença d'animals "per poder continuar fent pedagogia" entre els manresans per erradicar comportaments incívics en la recollida d'excrements, que tot i una gran millora, continuen produint-se". Considerant, a més, que està a punt d'entrar en vigor la Llei estatal de Benestar animal, que modificarà aspectes com la necessitat del certificat de tinença responsable per a qui tingui mascotes o l'obligatorietat de censar els animals, i que dotarà de més competències als ajuntaments, així que “més que mai es necessitarà formar, informar i conscienciar la ciutadania".
[noticia]105518[/noticia]
Manresa En Comú Podem demana un pla integral per a la ubicació d'àrees d'esbarjo per a gossos
Inclouen en la petició que s'iniciï "de forma immediata" la instal·lació d'una zona d'aquest tipus a la Font dels Capellans
ARA A PORTADA
-
El turisme al Bages creix un 30,3% al juliol i consolida un estiu de rècord en viatgers i pernoctacions Pere Fontanals
-
-
El subjecten entre dos mentre una tercera li roba la cartera i la ronyonera a Manresa Pere Fontanals
-
-
Mor atropellat a Castellbell i el Vilar quan havia anat a recollir el seu net a l'escola Pere Fontanals
Publicat el 04 d’octubre de 2022 a les 18:49
Actualitzat el 04 d’octubre de 2022 a les 19:02
Et pot interessar
-
Política
Els cims del Bages s'il·luminen per recordar els vuit anys de la proclamació de la República
-
Política
El PSC celebra la Festa de la Rosa a Castellnou i enceta el camí cap a les municipals del 2027
-
Política
Turons i cims del Bages s'il·luminaran amb farells per reivindicar la proclamació de la República
-
Política
De la ZBE a la «pujada d'impostos»: la marxa lenta que no arrenca a Manresa
-
Política
Cardona presenta un projecte de 12,5 milions per transformar i revitalitzar el seu nucli antic
-
Política
Gaià rep un estudi per dotar de connectivitat d'alta capacitat les masies del municipi
