Manresa acollirà aquest proper curs un dels cinc centres nous d'Infantil i Primària que obriran a Catalunya. L'escola Les Bases, situada a l'edifici FUB2 (antic CTM) obrirà amb un grup de P3 i un grup de P4 com a centre independent després que el curs actual acollís un grup de P3, però com a centre adscrit a La Sèquia. Els cursos aniran obrint prograssivament, any rere any.
En canvi, a nivell de Catalunya, Meritxell Ruiz ha anunciat aquest dijous que reduirà 67 grups de P3 en l'oferta de preinscripció pública i concertada el pròxim curs pel "descens de natalitat més important dels últims 30 anys".
En una roda de premsa, la consellera d'Ensenyament ha especificat que d'aquests grups, 64 es corresponen a l'escola pública i tres a la concertada, on se'n podrien arribar a tancar una quarantena una vegada acabat el procés d'inscripció i matrícula. Així, Ensenyament oferirà per al curs 2016-2017 un total de 75.940 places quan la previsió del padró és de 70.117. El curs anterior hi va haver 79.300 llocs per a un padró de 77.455.
La consellera ha assegurat que es redueixen els grups perquè no s'hagin de tancar escoles en un futur i ha precisat que la decisió no afectarà el professorat. Per contra, a primer d'ESO es crearan 20 grups nous, 15 a l'escola pública i cinc a la concertada. L'oferta de places serà de 81.720 per a un padró de 80.708.
A més, la Generalitat obrirà cinc centres nous d'Infantil i Primària el pròxim curs a Manresa, Barcelona, Mont-ral i Sant Cugat del Vallès; fusionarà dues escoles de Lleida en una i obrirà tres instituts de Secundària a Barcelona, Torelló i Barberà del Vallès, ha explicat Ruiz.
La preinscripció escolar començarà el 30 de març i acabarà el 7 d'abril. La matriculació es farà del 13 al 17 de juny per als alumnes d'Infantil, Primària i primer d'ESO i entre el 27 de juny i l'1 de juliol per als de segon, tercer i quart d'ESO.
Manresa estrena escola mentre que a Catalunya es redueixen 67 grups de P3
Política
L'escola Les Bases, que aquest curs acull un grup de P3 a l'antic edifici del CTM adscrit a La Sèquia, començarà a partir de setembre amb un P3 i un P4 com a centre independent
ARA A PORTADA
-
Economia Aigües de Manresa i Forum impulsen un projecte d'energies renovables en 108 habitatges públics Pere Fontanals
-
Economia ARaymond concentra a Sallent la seva activitat a l'Estat amb una nova planta de 15 milions d'euros ACN
-
Cultura i Mitjans El Festival Màgic tornarà dissabte a omplir el centre de Manresa d'espectacles i activitats Pere Fontanals
-
-
Esports El CE Manresa encaixa la primera derrota de la temporada al camp del Tudelano (2-1) Pere Fontanals
Publicat el
18 de març de 2016 a
les 15:15
Actualitzat el
18 de març de 2016 a les
15:27
Et pot interessar
-
Política
ERC Sant Fruitós retreu que el gimnàs del Pla del Puig arribi amb dos anys de retard
-
Política
Endavant crea el primer nucli de l'organització al Moianès
-
Política
Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat
-
Política
Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa
-
Política
Junts per Manresa reclama revisar els contenidors massa a prop dels habitatges per prevenir incendis
-
Política
«Manresa no pot assumir més gent que necessita assistència social»
